چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

دو زن که با ترفندی خاص از مردی زورگیری کرده بودند، در جریان تحقیقات پلیسی به دام افتادند.

سلامت نیوز: دو زن که با ترفندی خاص از مردی زورگیری کرده بودند، در جریان تحقیقات پلیسی به دام افتادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ، جوانی چندی قبل با مراجعه به گشت کلانتری مرزداران اعلام کرد، دو زن از او زورگیری و سرقت کرده‌اند.  مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٥ روز حادثه، مقابل دستگاه عابربانک در بلوار مرزداران، ایستاده بودم که خانم جوانی با ظاهری آراسته از من خواهش کرد مبلغ ٢٠٠‌ هزار تومان را ازطریق تراکنش مالی به حساب کارت وی منتقل کنم و در عوض این مبلغ را به صورت نقدی تحویل بگیرم. من نیز درخواست این خانم را انجام دادم و برای گرفتن مبلغ ٢٠٠‌ هزار تومان پول خود، همراه این خانم به محل پارک یک دستگاه خودروی پژو ٢٠٦ نقره‌ای رنگ که در آن خانم دیگری پشت فرمان ماشین نشسته بود، مراجعه کردم.

در زمان تحویل گرفتن پول، این دو خانم تعارف کردند اگر مسیر من با آنها مشترک است، می‌توانند مرا تا قسمتی از مسیر مشترک برسانند. من نیز به قصد آنکه زودتر به منزل برسم، درخواست آنها را قبول کردم و سوار ماشین آنها شدم. به‌محض حرکت ماشین، ناگهان این دو خانم با چاقو به من حمله‌ور شدند و با تهدید مبلغ یک‌میلیون‌ و ٢٠٠ ‌هزار تومان وجه نقد، یک رشته دستبند طلا، کیف حاوی لپ‌تاپ و عابربانک مرا گرفتند و به‌سرعت از محل متواری شدند».

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت، با مراجعه به شعبه بانک و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، موفق شدند تصویر یکی از متهمان و همچنین شماره پلاک خودروی پژو ٢٠٦ نقره‌ای رنگ را شناسایی کنند.  با شناسایی آخرین مالک خودرو، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند این اتومبیل متعلق به یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «یاسمین.م» (٢٨ساله) است که سال گذشته به اتهام سرقت منزل در منطقه بلوار فرحزاد، به همراه یکی از دوستانش به نام «آتنا.الف» (٣٢ساله) دستگیر شده بود و درحال‌حاضر، هر دو نفر با تأمین قرار وثیقه آزاد هستند.

با شناسایی تصویر یاسمین از سوی مال‌باخته و احتمال همدستی آتنا در سرقت اخیر، عکس وی به مال‌باخته نشان داده شد که بلافاصله آتنا نیز شناسایی شد. پس از آن، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت آنها در مناطق پاسداران و سعادت‌آباد، هر دو نفر را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. هر دو متهم پس از برخورد حضوری با شاکی پرونده، به‌صراحت جرم خود را پذیرفتند و به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند. سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم، قرار قانونی ازسوی مقام قضائی صادر شده و تحقیقات برای شناسایی سایر جرائم ارتکابی و همچنین سرقت‌های مشابه از سوی متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است. پلیس در این‌باره هشدار داد: به‌خاطر‌سپردن دقیق مشخصات ظاهری سارقان به عنف و همچنین وسایط نقلیه آنها، بهترین روش برای کمک‌رساندن به پلیس برای شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha