وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كاهش سهم پرداخت مردم در هزینه‌های سلامت را از جمله اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان و با تاكید بر توسعه بیمه‌ها گفت: لازم است سهم بیمه‌ها و دولت در زمینه پرداخت هزینه‌های سلامت افزایش یابد.

دكتر وحیددستجردی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزیر بهداشت در خصوص چگونگی هماهنگی مسئولیت سنگین اجرایی و مدیریت خانواده، گفت: فردی كه مدیریت خانه و خانواده را انجام داده، می‌تواند مسایل اجرایی را نیز انجام دهد و بنده نیز مشكلی از نظر خانواده ندارم.

دكتر دستجردی در خصوص چگونگی همكاری با دكتر لنكرانی، گفت: دكتر لنكرانی قبول كرده‌اند كه به عنوان مشاور در وزارت بهداشت فعالیت كند.

دكتر دستجردی با اشاره به وضعیت بدهی بیمارستان‌های دولتی، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی 950 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبكارند كه یكی از اساسی‌ترین كارها آن است كه در جهت برگشت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌های دولتی حركتی انجام شود؛ چرا كه اگر روند همین طور پیش رود بیمارستان‌ها توان ایستادگی ندارند.

وی با تاكید بر اینكه باید سعی كرد رضایت مردم را نسبت به ارائه خدمات افزایش داد، خاطرنشان كرد: باید مشكلات سیستم بیمارستان‌ها، مراكز درمانی و آموزشی كه یكی از مهمترین آنها مشكلات مالی است را رفع كرد.

دكتر دستجردی در خصوص كاهش ساعت موظفی فعالیت پرستاران، گفت: در زمینه پرستاران كارهای خوبی انجام شده است كه البته یكی از اولویت‌های ما رسیدگی به وضعیت پرستاران است كه باید مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر بهداشت گفت: در خصوص جابجایی و یا تغییر مدیران و روسای دانشگاهها، پس از استقرار در وزارتخانه تصمیم گیری می‌شود.

دكتر وحید دستجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد تغییر در روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی، گفت: روسای دانشگاه‌ها در حال حاضر كار خود را انجام می‌دهند، در زمینه تغییر نیز باید اول بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی در زمینه بكارگیری معاونین زن در وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر معاون دانشجویی وزارت بهداشت خانم هستند كه در مورد تغییر ایشان هنوز بررسی‌های لازم انجام نشده كه ابتدا باید مستقر شده و بعد در زمینه جابجایی معاونان و یا تغییرات تصمیم گیری ‌شود.

وزیر بهداشت در خصوص اولویت‌های آموزش پزشكی در دولت دهم، اظهار كرد: باید در زمینه مسائل آموزشی تجدید نظر انجام دهیم و به جای آموزش درمان‌نگر به سلامت نگر توجه كنیم و به عبارت دیگر كاری كنیم كه كیفیت آموزش در گروه‌های مختلف ارتقا یابد.

وی با بیان اینكه باید در جهت ایجاد رشته‌های جدید اقدام كرد، اظهار كرد: توسعه آموزش در گروه‌های مختلف پزشكی یكی از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

دكتر دستجردی در زمینه كاهش خدمت خانم‌ها در مناطق محروم، اظهار كرد: اگر بخواهیم خدمت خانم‌ها را كمتر كنیم در واقع فعالیت خانم‌ها كمتر می‌شود، یعنی باید بگوییم خانم‌ها نمی توانند خدمت مطلوب ارائه دهند كه این به ضرر آنهاست. به نظر بنده باید از خانم‌های بیشتری در نظام سلامت استفاده شود و آنها نیز این قول را دهند كه وقت بیشتری بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha