پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 172350

یک پزشک سلامت روان گفت: دریافت پیام دیگران بدون برقراری ارتباط کلامی، یک مهارت است. سبک ارتباط در برخورد با هر فردی متفاوت است زیرا حریم فیزیکی و غیرفیزیکی افراد با یکدیگر تفاوت دارد. با برقراری یک ارتباط عاطفی صحیح می‌توان از پیام‌های کلامی در جهت بهبود زندگی و رفع مشکلات بهره برد.

سلامت نیوز: ‌یک پزشک سلامت روان گفت: دریافت پیام دیگران بدون برقراری ارتباط کلامی، یک مهارت است. سبک ارتباط در برخورد با هر فردی متفاوت است زیرا حریم فیزیکی و غیرفیزیکی افراد با یکدیگر تفاوت دارد. با برقراری یک ارتباط عاطفی صحیح می‌توان از پیام‌های کلامی در جهت بهبود زندگی و رفع مشکلات بهره برد.

به گزارش سلامت نیوز، حورا چیت‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه موجودات اجتماعی نیازمند برقراری ارتباط هستند، اظهار کرد: انسان یک موجود اجتماعی است و به علت اجتماعی بودن ناگزیر به برقراری ارتباط است.

وی با بیان اینکه ارتباط شامل فرستنده، گیرنده و محیط زمانی و مکانی است، گفت: نبود یا اخلال در هر کدام از این اجزاء در فرآیند تعامل مشکل ایجاد می‌کند. برای مثال توجه به بعد زمانی و مکانی در برقراری ارتباط اهمیت دارد.

این پزشک سلامت روان با اشاره به اینکه دریافت پیام دیگران بدون برقراری ارتباط کلامی یک مهارت است، اضافه کرد: علاوه بر پیام‌های کلامی، پیام‌های غیرکلامی نیز وجود دارد که با حرکات سر، نوع نگاه کردن و ... برای مخاطب ارسال می‌شود و در صورتی که با پیام‌های کلامی همخوانی نداشته باشد، سوء تفاهم ایجاد می‌کند.

چیت‌ساز با بیان اینکه سبک برقراری ارتباط در افراد مختلف،‌ متفاوت است، گفت: این موضوع در خصوص همسران نیز صدق می‌کند و برخی همسران از پیام‌های غیرکلامی و برخی دیگر از پیام‌های کلامی بیشتر استفاده می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha