سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 17237

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه بیمه سلامت باید جمعیت كل كشور را تحت پوشش قرار دهد، اظهار امیدواری كرد: با هدفمند كردن بیمه‌ها بتوان تولیت آن را به دست وزارت بهداشت داد تا ارزش بیمه‌ها را بالاتر برده و خدمات لازم را در قالب بیمه‌ها ارائه دهیم تا آن احساس امنیتی كه از آن یاد شد در میان مردم ایجاد شود.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم تجلیل از خدمات كامران باقری لنكرانی و معارفه خود، با اشاره به دوران پر فراز و نشیب سی سال گذشته، خودكفایی در كادر پزشكی و درمانی را یكی از دستاوردهای عرصه پزشكی در طول انقلاب اسلامی بیان كرد و گفت: البته هنوز مشكلات فراوانی پیشرو است، هرچند كه راه هموار است كه ما این را هم مرهون همه گروه‌های بهداشتی، پزشكی و درمانی كشور هستیم.

وی با بیان اینكه برای رسیدن به مقصد و سپردن آن به خدمتگذاران بعدی نیازمند كمك و همكاری شما عزیزان هستیم، اظهار كرد: در اینجا از دكتر لنكرانی تشكر می‌كنم كه در زمان وزارت خود با نگاهی ارزشمند و موشكافانه و تلاش طاقت‌فرسا نظام سلامت را ارتقای چشمگیری بخشیده است.

وزیر بهداشت با تشكر از نمایندگان مجلس به ویژه كمیسیون بهداشت و درمان گفت: فضای این كمیسیون كه با كوله باری از تجربیات عظیم گذشته، امروز رهنمون مجلس هستند، می‌توانند نظرات نمایندگان را به سمت سیاست‌های عدالت سلامت و وزارت بهداشت سوق دهند.

وی با تشكر از رییس جمهور برای انتخاب وی به عنوان متصدی وزارت بهداشت گفت: امروز مسئولیت سنگینی بر عهده من است و ایشان همانطور كه در دولت نهم عدالت محوری و توزیع عادلانه امكانات در كشور را مدنظر قرار دادند قطعا در دولت دهم با این دیدگاه باید سلامت عدالت محور را مدنظر قرار داد.

وزیر بهداشت افزود: امیدواریم با حمایت شما و پرسنل سیستم بهداشت و درمان بتوانیم كار بزرگ را به انجام برسانیم و با توجه به برنامه‌هایی كه به عنوان راهبردهای نظام سلامت در مجلس مطرح كرده‌ام با زمانبندی مناسب آنها را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به ایجاد ارتباط بین بخشی گفت: یكی از اولویت‌ها تامین منابع مالی برای رسیدن به اهداف است.

وحید دستجردی با تاكید و توجه به عدالت در سلامت خاطرنشان كرد: یكی از راهكارهای آن ایجاد سیستم شبكه است كه مدتها قبل در نظام جمهوری اسلامی ایران تشكیل شد كه امید است بتوان با نظام ارجاع مناسب و توسعه سیستم پزشك خانواده به ویژه در شهرهای نیازمند ارائه خدمات را بهتر كرد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت مادران و نوزادان، گفت: باید در جهت نیازهای سلامت مردم به سمت تامین نیروی انسانی لازم حركت كنیم كه در این راستا باید در آموزش‌های دانشكده‌ها بازنگری داشته باشیم و سعی كنیم كیفیت آموزش را ارتقا داده و از سیستم‌ها و ابزارهای نوین در دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی تاكید كرد: باید بتوان شرایط مناسب خدمت را ایجاد كرد و همچنین با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه نهضت نرم افزاری، دستاوردهای پژوهشی را ارتقا دهیم كه در این زمینه كارهای خوبی انجام شده است ولی امید است آنها را تسریع بخشیده و از مزیت‌های كشور برای این حركت‌ها استفاده كنیم.

وحید دستجردی در خاتمه گفت: امید است بتوانیم با همكاری و فكرهای نوین و كمك‌های همه جانبه به این اهداف دست یابیم و بنده به عنوان فرد كوچك معتقدم خداوند به انسانها در همه زمانی توفیق خدمت گذاری بزرگ اعطا نمی‌كند ولی امروز این امر برای بنده فراهم شده است و این كار بزرگ را برعهده گرفته‌ام و معتقدم كه كارهای بزرگ ارج‌های بزرگ نیز به همراه دارد و امید است در این راستا موفق باشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha