سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 17238

مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین باعث کاهش قند خون و در نتیجه تشدید گرسنگی می شود به همین دلیل میوه‌ها به دلیل داشتن قند کمتر باید در سحر مصرف شوند.

دکتر بیگلر ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت : در هنگام افطار مصرف غذاهای سبک و مختصر شامل گروه های غذایی شیر و لبنیات، میوه‌ و سبزی و نان و غلات توصیه می شود مانند نان و پنیر و سبزی که یکی از عادات خوب غذایی مردم است . علاوه بر آن مصرف شیر گرم و فرنی و یا شیر برنج در هنگام افطار مناسب است.

وی افزود : استفاده از سبزی و میوه در هنگام افطار و همچنین در فاصله زمانی بین افطار تا سحر به دلیل اینکه منبع خوبی از فیبر هستند برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و مانع بروز یبوست می شود.

بیگلر تصریح کرد: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می کنند.

مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول ها و در نتیجه کاهش قند خون می شوند، به این ترتیب مصرف مواد غذایی شیرین و حاوی قندهای ساده در وعده سحری باعث می شود شخص زودتر گرسنه شود.

معون دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: توصیه می شود برای تامین آب مورد نیاز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدریج انواع میوه ، چای کمرنگ و سایر مایعات به ویژه آب برای جبران کم آبی بدن نوشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha