قائم مقام معاون بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از پوشش 95 درصدی خدمات سلامت برای 15 میلیون حاشیه نشین و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر خبر داد.

سلامت نیوز:قائم مقام معاون بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از پوشش 95 درصدی خدمات سلامت برای 15 میلیون حاشیه نشین و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ناصر کلانتری گفت: ارائه خدمات سطح یک بهداشتی در طرح تحول بهداشت به حاشیه نشینان و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در سه فاز برای حاشیه نشینان، شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت و شهرهای بالای 50 هزار نفر تدوین شده است.


وی افزود: هم اکنون این بسته‌های خدمتی برای حاشیه نشینان که 10 میلیون و یکصد هزار نفر هستند و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت که پنج میلیون نفر هستند، به پوشش بیش از 95 درصدی در کشور رسیده است.


وی این برنامه‌ها را عمدتا کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر اعلام کرد و گفت: در ابتدا تصور ما بر این بود که در مناطق حاشیه نشین باید به کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر بپردازیم ولی با مطالعات، سرشماری و بلوک بندی‌هایی که بر روی جمعیت هدف انجام شد، مشخص شد که مشکلات این بخش از جمعیت کشور نیز با جمعیت شهری مطابقت دارد و عمده مشکلات سلامتی حاشیه‌نشینان بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت، قلبی، تنفسی، چاقی، فشار خون، اضافه وزن، سوء تغذیه و از این قبیل موارد است.


بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، قائم مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان داشت: علاوه بر این در برخی از مناطق ویژه حاشیه شهرها که مشکلاتی همچون دفع غیربهداشتی زباله، آب شرب ناسالم، تجمع غیرمنطقی جمعیت در سکونتگاه‌ها و از این قبیل مشکلات وجود دارد نیز در بسته‌های خدمتی پیش بینی شده که به کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیر پرداخته شود.


کلانتری، آسیب‌های اجتماعی را شامل 2 تا 3 درصد جمعیت حاشیه نشین دانست و گفت: مسائلی نظیر اعتیاد، بزه‌های اجتماعی و از این قبیل مشکلات هم در دو تا 3 درصد جمعیت حاشیه نشین کشور وجود دارد که به آنها رسیدگی می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha