رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به موضوع ثابت ماندن رتبه های این دانشگاه در عرصه های آموزشی و تحقیقاتی گفت: رتبه های این دانشگاه ظرف چهار سال اخیر نه تنها ثابت نمانده بلکه در حوزه های مختلف پژوهشی و... سایر دانشگاه های کشور را پشت سر گذاشته است.

محمد هادی ایمانیه ظهر سه شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: در چهار سال پیش رتبه دانشکده پزشکی شیراز چهار بود اما اکنون به رتبه دو رسیده است و در بخش پژوهشی نیز در چهار سال پیش دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده بود اما طی این مدت در جایگاه دوم قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه طی این مدت با فعالیتهای مستمری که صورت گرفته جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور به جز تهران بهتر بوده است، عنوان کرد: در مورد تهران باید گفت عواملی نظیر تعداد اساتید و نیروها و نزدیکی به تصمیم گیرندگان باعث شده که شرایط بهتری نسبت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز فراهم شود از این رو تاکنون موفق نشده ایم از دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشی بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به حوزه آموزش به ویژه آموزشهای نوین نیز بیان کرد: نیروی انسانی یکی از موضوعاتی بوده که در حوزه آموزش باید در نظر گرفته شود به عنوان نمونه در بحث نانوتکنولوژی در حوزه پزشکی نیروی انسانی چنان در شیراز وجود ندارد و در بخش داروسازی از تعداد کمی نیروی انسانی برخوردار هستیم اما با این وجود در حوزه داروسازی حوزه نانوتکنولوژی به رغم وجود محدودیتها این دانشگاه رتبه اول را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: در عین حال دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام می کند چنانچه اساتیدی حضور دارند که می توانند در حوزه علوم نوین موثر واقع شوند دانشگاه حاضر به جذب آنها به عنوان هیئت علمی است تا با این اقدام عرصه های علوم نوین دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تقویت شود.

ایمانیه  در پاسخ به خبرنگاری که در مورد ارتباطات ضعیف بین دانشگاه های شیراز پرسید عنوان کرد: در این زمینه نیز ضعف هایی وجود دارد و در چندین مرحله نیز دانشگاه علوم پزشکی برای برقراری این ارتباط و همکاری پیشقدم شد اما کار به سرانجام نرسید.

وی گفت: در این خصوص پیشنهاد داده شد که دانشجویان رشته هایی نظیر مهندسی الکترونیک، برق و دانشجویان پزشکی گروه هایی را تشکیل دهند تا نیازهای تجهیزات پزشکی را مورد پیگیری قرار دهند یا دانشجویان گره شیمی با نیروهای دانشکده های داروسازی تشکشل گروه داده تا فعالیتها و همکاریها بیش از پیش گسترده شود که این امر نیز تاکنون به شکل مطلوبی محقق نشده است.

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سئوالی در مورد چرایی نصب گسترده دوربین در ساختمان مرکزی دانشکاه علوم پزشکی گفت: دوربینها فقط برای کنترل به موقع حوادث نظیر آتش سوزی و.. نصب شده تا امنیت مردم و شهروندان در قبال این اتفاقات تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha