شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 172473

دبیر علمی همایش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی با اشاره به اینکه سلول‌های بنیادی با کاربردهای درمانی وارد بازارهای بین المللی می‌شود، گفت: در ایران این سلول‌ها از پوست فرد بالغ دریافت و در نقاطی که نیاز به درمان دارد، تزریق می‌شود.

سلامت نیوز:دبیر علمی همایش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی با اشاره به اینکه سلول‌های بنیادی با کاربردهای درمانی وارد بازارهای بین المللی می‌شود، گفت: در ایران این سلول‌ها از پوست فرد بالغ دریافت و در نقاطی که نیاز به درمان دارد، تزریق می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم، علیرضا لاشیئی در آستانه برپایی "اولین همایش کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی" اظهار داشت: اخیراً استفاده از سلول‌های IPSC که از سلول‌های خود فرد گرفته می‌شود به دلیل آنکه از نظر اخلاقی و اختلالات ایمونولوژی مشکلات استفاده از سلول‌های بنیادی را که از شخص دیگری دریافت می‌شود، ندارد، مورد توجه علم پزشکی قرار گرفته است.


دبیر علمی نخستین همایش کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی گفت: در حال حاضر استفاده از سلول‌های بنیادی بیشتر جنبه مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و کاربرد این سلول‌ها در درمان محدود است، اما پیش بینی می‌شود در سال 2016 برخی از این سلول‌های بنیادی با کاربرد درمان توسط کمپانی‌های بزرگ بین المللی به بازارهای جهانی وارد شود.


وی ادامه داد: در ایران نیز این سلول‌ها که از پوست فرد بالغ دریافت و به عنوان سلول بنیادی در نقاطی که نیاز به درمان دارد، تزریق می‌شود در مدل‌های حیوانی به کار گرفته شده و خوشبختانه با نتایج رضایت‌بخشی رو به رو بوده است.


لاشیئی با اشاره به اینکه توسعه به کارگیری این سلول‌ها منوط به انجام تحقیقات، آزمایش‌ها، مطالعات و بررسی‌های بیشتری است، یادآور شد: نخستین همایش کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی به مدت یک روز از سوی واحد فراهم آوری سلول‌های بنیادی بیمارستان فارابی و با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی نهاد ریاست جمهوری، پنجشنبه اول بهمن ماه امسال در بیمارستان فارابی تهران برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: این همایش دارای دو سمپوزیوم با عنوان "اصول کاربردهای سلول‌های بنیادی در چشم پزشکی" و "کاربردهای کلینیکی سلول‌های بنیادی در چشم پزشکی حال و آینده" است.


علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.spu.fham.org مراجعه کنند یا با تلفن‌های دبیرخانه سمینار واقع در بیمارستان فارابی به شماره 55421113 تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha