رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم نقش آفرینی بیشتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در افق چهار سال آینده از تدوین سند چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: تدوین سند راهبردی دانشکده پزشکی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

دکتر باقر لاریجانی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب افزود: طرح توسعه دانشکده پزشکی به طور وسیع دیده شده است و بر اساس آن فرد خیری نیز تصمیم دارد برای اجرای این طرح به دانشگاه کمک کند و مصوبه هیئت دولت را به زودی اجرایی خواهیم کرد.

لاریجانی به طرح پزشکی از لیسانس و پیگیری آن در هیئت رئیسه دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح اگر به درستی رشد کند می تواند مشکلات حذف کنکور را مرتفع کند.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت سایر دانشکده های دانشگاه گفت: آزمایشگاههای دانشکده داروسازی و برخی دیگر از دانشکده ها نیز وضعیت مناسبی ندارند و نیازمند بازسازی هستند.

لاریجانی با اشاره به این نکته که دانشکده مسئولیت و اهمیت زیادی دارد و 800 نفر از میان 1300 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه در این دانشکده حضور دارند آن را دانشکده طراز اول دانشگاه برشمرد و گفت: این دانشکده 50 درصد تولیدات علمی و نوآوریهایی که دارد در سطح اول قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تغییر مسئولیت دکتر جعفریان از تغییرات در سطح دانشکده پزشکی ابراز نارضایتی کرد و گفت: این تغییرات بعضاً بالاجبار بوجود آمده است و با توجه به مسئولیت دکتر وحید دستجردی در سمت وزارت، تغییرات مدیریتی در سطح دانشگاه ایجاد شده است.

وی انتخاب دکتر نیری به سمت ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به دلیل صلاحیت بالای اخلاقی، کارایی و علمی وی دانست و گفت: نیری یکی از موفق ترین روسای بیمارستانهای دانشگاه در سمت ریاست بیمارستان ولیعصر (عج) بوده است.

لاریجانی با اشاره به پروژه های دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پیشرفتهای آنها یادآور شد: بازنگری در برنامه پزشکی عمومی، پروژه شعاع به عنوان طرحی برای ارزیابی مداوم فعالیت اعضای هیئت علمی، ارزیابی کیفیت دانشکده و استانداردسازی دوره های تخصصی از جمله این پروژه ها است که باید به طور جدی پیگیری شود.

دکتر فاطمه نیری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حکمی از سوی دکتر باقر لاریجانی رئیس این دانشگاه به ریاست دانشکده پزشکی منصوب و از زحمات دکتر علی جعفریان تقدیر شد.

علی جعفریان نیز طی حکمی از سوی باقر لاریجانی قائم مقام و مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha