امیرمحمد و مهیار که ۲۵ آذر سال ۹۳ در بیمارستان حافظ شیراز به دنیا آمدند، هنگام تولد جا به جا شدند و هریک دردامان خانواده ای دیگر پرورش یافتند تا اینکه حدود دوهفته قبل موضوع در رسانه ها منتشر شد و برخی مسئولان بهداشتی فارس این جا به جایی را ناشی از اشتباه دانستند.

سلامت نیوز: امیرمحمد و مهیار که ۲۵ آذر سال ۹۳ در بیمارستان حافظ شیراز به دنیا آمدند، هنگام تولد جا به جا شدند و هریک دردامان خانواده ای دیگر پرورش یافتند تا اینکه حدود دوهفته قبل موضوع در رسانه ها منتشر شد و برخی مسئولان بهداشتی فارس این جا به جایی را ناشی از اشتباه دانستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در نشستی که اخیرا با حضور دکتر محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آقایان کشاورز و امیدوار پدران امیر محمد و مهیار در محل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، رییس دانشگاه به درد دل های پدران گوش داد و با عذرخواهی از قصوری که در این ماجرا از طرف بیمارستان رخ داده اعلام آمادگی کرد که همه نیازهای مادی برای گرفتن مشاور،برای تقویت روحیه دو خانواده و فرستادن هر دو خانواده به سفرهای توریستی مشهد، کیش یا شمال و برای تامین همه هزینه های آزمایش های پزشکی، برای تامین همه هزینه های مشاور و روانشناس و روانپزشک و برای تامین هزینه اقامت هر دو خانواده برای مدتی که مشاور و روانپزشک تشخیص دهد تامین و پرداخت شود.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه پرستار مسئول در بخش زایمان بیمارستان حافظ و رئیس و مدیر این بیمارستان به هیات تخلفات اداری معرفی شده اند و باید پاسخگوی این کوتاهی باشند گفت: این افراد تا زمان مشخص شدن رای هیات تخلفات از کار در بیمارستان تعلیق هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیگیری قضایی موضوع حق هر دو خانواده است گفت: البته ما پدران و مادران و هر دو خانواده امیدوار و کشاورز را به مصالحه و پذیرفتن حکمت پروردگار دعوت می کنیم اما اگر آنها بر پیگیری قضایی تاکید داشته باشند مانع کار آنها نمی شویم و باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشیم.

دکتر ایمانیه اضافه کرد: سالانه ۸۰ هزار نوزاد در استان فارس و در مجموعه تحت مسئولیت من متولد می شوند و این اتفاق در بیش از ۱۰ سال مسئولیتم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار رخ داده و بدیهی است که حتی یک بار رخ دادن آن نیز زیاد باشد اما در مجموع نباید بر اساس یک اتفاق همه دستاوردهای دانشگاه و بیمارستان حافظ و تلاش های پرسنل خدوم بیمارستان و خدماتی که برای مادران باردار در این بیمارستان و در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می شود را زیر سئوال برد.

وی با بیان اینکه ما از هیچ کمک فکری و مشاوره ای و تامینی و تربیتی برای آنکه هر دو خانواده به هم نزدیک شوند و کودکان با مادران واقعی خود انس بگیرند فروگذار نخواهیم کرد گفت : ملاک و معیار ما دراین موضوع نظر روانپزشک و روانشناس است و بیش از آنکه به فضا سازی های منفی علیه دانشگاه فکر کنیم به آن می اندیشیم که با یک اقدام علمی و عملی دو خانواده را به هم نزدیک کنیم و نوازدان را به مهر مادران واقعی خود برسانیم که رضای حضرت پروردگار نیز دراین کار نهفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : می دانیم که برخی به دنبال پر تنش کردن فضا و سوءاستفاده از این جریان و ماجرا هستند ، این افراد بدون شک خیر خواه هیچکدام از دو خانواده نیستند و به دنبال مطامع خود و گرفتن ماهی از آب گل آلود می گردند، خانواده های امیدوار و کشاورز نیز باید هوشیار باشند که در دام این افراد نیفتند.

خانواده های امیدوار و کشاورز و زندگی موقت در محیطی جدید

دکتر محمد کاظم تدین قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : در حال حاضر هر دو خانواده کشاورز و امید وار و مادران و نوزادان در محلی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اختیار آنان قرار داده در کنار هم زندگی می کنند و هر روز توسط روانشناس و روانپزشک ویزیت می شوند و خدمات مشاوره دریافت می کنند.

دکتر تدین افزود: تا انجام کامل تطابق دو نوزاد و تا زمانی که روانپزشک بر اساس معیارهای علمی تشخیص دهد هر دو خانواده در محیطی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اختیار آنان قرار داده زندگی خواهند کرد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز همه هزینه های درمانی و مشاوره این دو خانواده را متقبل شده و پرداخت می کند.

بر اثر یک اشتباه یا کوتاهی یا سهل انگاری، مهیار و امیر محمد یک سال پیش در بیمارستان حافظ شیراز دستنبدهای اشتباه بر دستشان زده شد و سرنوشت تلخ جدایی این دو کودک از خانواده هایشان رقم خورد.

آنطور که پدر مهیار گفته، مهیار ۹ ماهه بود که برای انجام آزمایش خون به یکی از درمانگاه ها مراجعه کردند و آنجا مشخص شد گروه خونی مهیار با گروه خونی پدر و مادرش متفاوت است، او A مثبت بود ، پدرش O و مادرش B مثبت بوده است و تردید ها مبنی بر اینکه مهیار نوزاد این خانواده نیست آغاز شد و سرانجام با پیگیری ها و رفت و آمدهای متعدد خانواده های کشاورز و امیدوار پی به وجود دو نوزاد در دو خانواده برده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یلدا ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    از کی تا حالا در بخش زایمان (زایشگاه)پرستار کار میکنه تا جایی که من میدونم اونجا فقط ماما و کمک بهیار و خدمه مشغولند