رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان محیط زیست گفت: بخش عظیمی از تخریبهای محیط زیست مربوط به سرعت توسعه کشور است و این تخریبها گاهی امری اجتناب ناپذیر است.

در این مراسم که فاطمه واعظ جوادی رئیس سابق سازمان محیط زیست جای خود را به جواد محمدی زاده داد اسفندیار رحیم مشایی به عنوان اولین سخنران گفت: در کار پیشرفت بشری روز به روز شاهد  مظاهر غمگین از تخریب محیط زیست هستیم و این مسئله از حیث ملی و بین الملی برای ما اهمیت دارد.

وی گفت: باید با تعامل بین المللی فرصت شکوفایی محیط زیست را بدست آوریم  و آنچه از ناحیه دولت باید تاکید شود این است که ایران به سرعت در حال توسعه است و بخش اعظم و مقدماتی این توسعه مربوط به امور زیربنایی است و به طور طبیعی چالشهایی را برای محیط زیست بوجود می آورد و این چالشها امری اجتنتاب ناپذیر است.

مشایی همچنین در این نشست اظهار کرد: کار ما این است که در دو سوی چالش توسعه و تخریب محیط زیست نیازمندیها و الزامات مورد نظر را فراهم کنیم و در قبال آنها متعهد باشیم و با یک نگاه جامع روند توسعه را به سمتی هدایت کنیم که از همه ظرفیتها استفاده شود و به همه نیازها پاسخ داده شود و در حالی که توسعه ادامه می یابد ارزیابیهای زیست محیطی نیز به طور قطعی رعایت شود.

 رئیس دفتر رئیس جمهور به درک متقابل از این وضعیت از سوی هر دو طرف تاکید کرد و گفت: شناخت کافی می تواند روند اجرایی مسیر را هموار کند و دو طرف می توانند با رعایت مقرارات و ضوابط و نیازهای حفاظتی، محیط زیست را پاس بدارند و با این حفاظت خسارت کمی به محیط زیست کشور وارد شود.

مشایی همچنین به تلاش فاطمه واعظ جوادی به عنوان رئیس سازمان محیط زیست اشاره کرد و افزود: تلاشهای زیادی در دوره ایشان انجام شد که باید آنها را سپاس گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha