یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 172539

برخی مطالعات نشان می‌دهند که سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در واقع با توجه به این‌که سرکه، قند خون و سطح انسولین را کاهش می‌دهد، می‌تواند در کاهش وزن نیز نقش موثری ایفا کند.

نقش سرکه سیب در کاهش وزن

سلامت نیوز: برخی مطالعات نشان می‌دهند که سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در واقع با توجه به این‌که سرکه، قند خون و سطح انسولین را کاهش می‌دهد، می‌تواند در کاهش وزن نیز نقش موثری ایفا کند.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، چندین مطالعه روی نمونه‌های انسانی نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند سیری را افزایش دهد، به شما کمک کند تا کالری کمتری دریافت کنید و حتی منجر به کاهش وزن بیشتر شود.


بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که استفاده سرکه سیب همراه با وعده‌های غذایی پُرکربوهیدرات می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد. ضمنا این کار باعث می‌شود که افراد در طول روز کمتر غذا بخورند و بین 200 تا 275 کالری کمتر دریافت کنند. همین کاهش کالری است که می‌تواند باعث کاهش وزن در طولانی‌مدت شود.


یکی از مطالعات محققان روی افراد چاق نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه سیب می‌تواند به کاهش چربی شکمی منجر شود، اندازه دور کمر را کاهش دهد، تری‌گلیسیرید را کم کند و نقش موثری در کاهش وزن داشته باشد. براساس نتایج این مطالعه، مصرف 15 میلی‌لیتر سرکه سیب در روز (یک قاشق غذاخوری) برابر است با 1.2 کیلوگرم کاهش وزن در عرض 3 ماه.


به‌طور کلی به نظر می‌رسد که استفاده از سرکه سیب می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد و این تاثیر را از طریق افزایش سیری و کاهش قند خون و سطح انسولین به جا می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha