معاون سلامت وزارت بهداشت تهیه واكسن آنفلوانزای نوع A را با وجود شیوه های انتقال این بیماری تنها راه حل قطعی ندانست و بر ضرورت رعایت بهداشت فردی تاكید كرد.

دكتر امامی رضوی در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با روسای بیمارستان‌ها از احتمال افزایش شیوع آنفلوانزای نوع A در مهر و آبان ماه خبر داد و گفت: هر چه مراقبت‌ها و رعایت بهداشت فردی بیشتر باشد میزان شیوع بیماری كمتر خواهد بود.

وی از تهیه یك تا دو میلیون دوز واكسن آنفلوانزای نوع A برای اسفند ماه خبر داد و گفت: با توجه به اینكه واكسن راه حل قطعی برای پیشگیری نیست، باید تمام سعی خود را برای رعایت بهداشت فردی نمود.

امامی رضوی مراقبت های مناسب را در كاهش میزان مرگ و میر بیماران موثر دانست و گفت: میزان مرگ و میر مبتلایان آنفلوانزای نوع A در كشورهای اروپایی نسبت به امریكای جنوبی كمتر است دلیل آن هم مراقبت و رسیدگی بیشتر از این بیماران است.

دكتر امامی رضوی وضعیت كشور را در مقایسه با كشورهای حاشیه خلیج فارس مناسب ارزیابی كرد و گفت: اكنون این بیماری در كشورهای كویت و عمان به اوج خود رسیده كه منجر به تعطیلی مدارس این كشورها در فصل پاییز شده است این در حالی كه میزان شیوع بیماری در كشور ما از رشد كمتری برخوردار است.

وی با تاكید بر اینكه از ورود بیماران به كشور مراقبت جدی می‌شود، افزود: عربستان هنوز آمار روشنی اعلام نكرده است اما این بیماری اغلب در زائرانی كه به كشور مراجعت كردند دیده شده براین اساس ما پیشنهاد تعطیلی حج را دادیم كه با نظر مسئولین، حج برای افراد بالای 65 سال و كودكان زیر 12 سال و بیماران ممنوع شد تا میزان ابتلای آن كاهش یابد و امكان مراقبت از ورود بیماران به كشور بیشتر شود.

دكتر امامی رضوی افزود: پیش بینی شده است كه از 100 هزار نفر در حج 80 هزار نفر مبتلا و 2 هزار نفر بستری شوند كه 5 درصد آن منجر به مرگ می شود به همین دلیل سفر حج محدود شده است.

معاون سلامت وزارت بهداشت آموزش لازم به تمام كادر بیمارستان را ضروری دانست و گفت: این آموزش نباید فقط به روسا و مدیران بیمارستان ها محدود شود بلكه باید تمام كاركنان آموزش لازم را برای رعایت بهداشت فردی در هنگام مواجهه با بیماران ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha