چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 17261

رییس مرکز تحقیقات پوست: مراحل تحقیقاتی درمان طاسی موی سر در ایران با استفاده از سلول های بنیادی آغاز شده است که درحال حاضرمرحله مطالعاتی فاز انسانی را طی می کند.

دکتر محمد نیلفروش زاده، رییس مرکز تحقیقات پوست و سالک و دارای فلوشیپ فوق تخصصی لیزر و جراحی پیوند مو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود 40 درصد از جمعیت مردان و 20 درصد زنان به طاسی موی سر دچار هستند، از پیشرفت های اخیر پیوندهای مو در جهان خبر داد و گفت: در سال های اخیر با استفاده از روش‌های (F.u.T) و (F.u.E) که روش پیوند مو به صورت تکثیر فولیکولی است، با انتقال مستقیم مو از ناحیه پشت سر به ناحیه جلوی سر ، پیوند مو انجام می گرفت.

وی در خصوص تحقیقات پیشرفته تری که در این زمینه در جهان مطرح است توضیح داد و گفت : با تکثیر سلول‌های فولیکولی و با استفاده از سلول های بنیادی مو و تکثیر این سلول ها و انتقال آن به ناحیه جلوی سر ، درمان طاسی سر انجام خواهد شد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرای این طرح به عنوان تحولی عظیم درعلم پزشکی نام برد و خاطر نشان کرد: این کار در کشورهای پیشرفته جهان در مرحله تحقیقاتی در حال انجام است.

ریاست مرکز تحقیقات پوست و سالک درخصوص انجام این تحقیق در کشورمان بیان نمود : فاز تحقیقاتی این طرح در ایران نیز آغاز شده و تکثیر فولیکول های مو نیز با موفقیت انجام گرفته است.

دكتر نیلفروش زاد در ادامه افزود: انتقال این فولیکول‌ها به داخل پوسته سر فرد گیرنده در مرحله تحقیق در فاز بی خطر بودن و مطالعات اولیه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تکثیر فولیکول‌های مو و انجام مطالعات لازم در فاز انسانی ، مژده ای برای درمان طاسی موی سر خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha