چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 17269

نماینده مردم تهران در مجلس با تاكید بر این‌كه تولیت بیمه‌ها به وزارت بهداشت واگذار شود، گفت: ایجاد عجولانه وزارت رفاه جز اختلال در امور، ثمره دیگری نداشت، بنابراین در اولین فرصت ممكن باید سازمان‌هایی نظیر سازمان‌های تامین اجتماعی و بهزیستی كه در كنار یكدیگر وزارت رفاه را بوجود آورند دوباره به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بازگردند.

دكتر سیدعلیرضا مرندی، در گفت‌وگو با ایسنا، تاكید كرد: تاسیس وزارت رفاه اقدام مفیدی برای كشور نبود، به غیر از این‌كه موضوع سلامت از آن زمان دچار خدشه شده است و سیاست‌گذاری در یك وزارتخانه و اجرا در یك وزارتخانه انجام می‌شود.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین فرصت ممكن باید وزارت رفاه و سازمان‌های زیرمجموعه نظیر تامین اجتماعی و بهزیستی به وزارت بهداشت بازگردد، در این صورت به حل مشكلات بیشتر كمك خواهد شد.

وی با بیان این‌كه صد در صد موافق واگذاری تولیت بیمه‌ها به وزارت بهداشت هستم، تاكید كرد: تداوم این موضوع به غیر از ضرر هیچ فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم تهران در خاتمه خاطرنشان كرد: این كه بیان می‌شود در این‌صورت تصمیم‌گیری و اجرا در یك نقطه صورت می‌گیرد، اشتباه است. وزارت بهداشت با خط مستقیم به دانشگاه‌ها متصل نیست بلكه به‌صورت نقطه‌چین است به این معنا كه دانشگاه‌ها مستقل بوده و هیات امنای خود را دارند، بنابراین وزارت بهداشت سیاست‌گذار است و ارگان‌های اجرا مستقل‌اند، لذا سیاست‌گذار و مجری یكی نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha