رییس انجمن ام اس ایران با اشاره به این كه این انجمن یك نهاد غیرانتفاعی است كه با كمك‌های مردمی اداره می‌شود، تاكید كرد: حمایت مالی نخستین درخواست ما از وزیر بهداشت و درمان دولت دهم است.

دكتر جمشید لطفی در گفت وگو با ایسنا، وظایف انجمن ام اس را جمع آوری و ارائه اطلاعات، جذب حمایت خیرین از بیماران، پژوهش و نیز دفاع از حقوق بیماران دانست و افزود: حمایت دولتی می‌تواند در انجام هرچه بهتر این وظایف نقش داشته باشد.

وی با اشاره به این كه نیاز بیماران به وجود بخش فیزیوتراپی در طبقه همكف، انجمن را به اجاره‌ واحدی مقابل ساختمان اصلی واداشت، افزود: مشكلات مالی برای اجاره این واحد ساختمانی نمونه‌ای از مسائل مالی موجود در انجمن ام اس ایران است.

دكتر لطفی در ادامه با تاكید بر این كه به دلیل نامشخصی تعداد بیماران مبتلا به MS رو به افزایش است، تصریح كرد: علت این افزایش در همه كشورها ناشناخته است كه پژوهش برای یافتن پاسخ این سوال می‌تواند ارزش جهانی داشته باشد.

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد كه سر نخ‌های موجود برای یافتن علت افزایش بیماران از بین برود و تعداد مبتلایان به ام اس در ایران هم مانند برخی كشورها ثابت شود. از این رو هرچه زودتر به پژوهش در این زمینه بها داده شود، ‌به نفع كشور است.

وی ضمن ابراز رضایت از اقدامات دولت نهم در راستای حمایت از بیماران MS، پرداخت یارانه دارویی به برخی داروهای گران قیمت را از جمله مهم ترین این اقدامات ارزیابی و ابراز امیدواری كرد تا وزیر بهداشت كابینه دهم توجه بیشتری به حوزه پژوهش در خصوص بیماری MS نشان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha