دبیر نوزدهمین كنگره سالانه انجمن طب فیزیكی گفت: بیش از ۹۵ درصد مبتلایان به دیسک كمر را می توان با روش های غیرجراحی درمان کرد.

۹۵ درصد مبتلایان به دیسک كمر با روش های غیرجراحی درمان می شوند

سلامت نیوز: دبیر نوزدهمین كنگره سالانه انجمن طب فیزیكی گفت: بیش از ۹۵ درصد مبتلایان به دیسک كمر را می توان با روش های غیرجراحی درمان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دكتر رضا سلمان روغنی در آستانه برگزاری نوزدهمین كنگره سالانه انجمن طب فیزیكی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، اظهار داشت: علاوه بر این در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد موارد كمردردهای حاد با روش های غیرجراحی درمان می شوند اما در ایران اینطور نیست.


وی در مورد محورهای این كنگره گفت: این كنگره با محورهای تازه های توانبخشی و طب فیزیكی، درمان های غیرجراحی، دردهای عضلانی، سكته های مغزی و ضایعات نخاعی برگزار می شود.


روغنی افزود: روش های غیرجراحی در ابتدا شامل دارودرمانی و درمان های فیزیکی است كه اگر بیماران با این روش جواب نگرفتند، تزریقات تخصصی تحت گاید اشعه ایکس و یا سونوگرافی در ستون فقرات، در مفاصل و در كنار ریشه های عصبی انجام می شود.


وی خاطرنشان كرد كه، این روش ها در جوانان و افراد میانسال بهتر جواب می دهد اما در سالمندان كمتر است ولی چون در این روش ها بی هوشی عمومی داده نمی شد، برای سالمندان كم خطرتر است.


دبیر نوزدهمین كنگره سالانه انجمن طب فیزیكی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران تصریح كرد: با استفاده از این روش ها، در حقیقت بدون اینكه تیغ جراحی به بیمار برخورد کند، بیمار درمان میشود و کمترین آسیب به آناتومی و فیزیو لوژی بدن وارد می شود. 


وی گفت با این حال ممكن است در برخی بیماران این روش ها جواب ندهد كه در نهایت بیمار نیازمند جراحی می شود. تعیین مرز بین روش های جراح و غیر جراحی در کمر دردها از اهداف اصلی این کنگره است. 


روغنی اضافه كرد: همچنین در این كنگره بر لزوم راه اندازی بخش های طب توانبخشیدر بیمارستان ها برای بیماران سكته های مغزی و ضایعات نخاعی كه پس از انجام درمان های لازم دچار ناتوانی های جسمی و حركتی می شوند تاكید و راهكارهای لازم در این زمینه ارایه می شود.


وی ادامه داد: همچنین در این كنگره بر اینكه این بیماران باید تحت اقدامات  طب توانبخشی قرار گیرند تا درمان شده و به سطح اجتماع و زندگی عادی خود بازگردند، نیز تاكید می شود.


روغنی گفت: ارایه تازه ترین روش های درمانی در سندرم دردهای عضلانی ستون فقرات، تازه ترین های طب توانبخشی بیماری های عضلانی- اسكلتی، تست های مربوط به بیماری های عضلانی اسكلتی و تازه های طب توانبخشی قلب و ریه وطب توانبخشی سکته مغزی و ضایعات نخاعیاز دیگر موضوعات مورد بررسی در این كنگره است.


وی به حضور مهمانان خارجی در این كنگره اشاره كرد و افزود: مهمانانی از ۸ كشور ازجمله سوئد، مالزی، فرانسه، آلمان، کره و آمریكا در این كنگره حضور یافته و به ایراد سخنرانی می پردازند.


به گفته روغنی، نوزدهمین كنگره سالانه انجمن طب فیزیكی و توانبخشی به همت این انجمن و با همكاری دانشگاه های علوم پزشكی و علوم بهزیستی، شهردای تهران و سازمان هلال احمر برگزار می شود.


نوزدهمین كنگره سالانه انجمن طب فیزیكی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن ۹۴ در هتل المپیک تهران برگزار می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha