رییس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای تنها 29 نفر در كشور به آنفلوانزای«آ» طی هفته اخیر از كاهش روند ابتلا به بیماری در كشور خبر داد و گفت: بدین ترتیب شمار مبتلایان به بیماری در كشور به 357 نفر رسیده و مورد جدیدی از فوت گزارش نشده است.

دكتر محمد مهدی گویا ضمن اعلام این خبر درخصوص دلایل كاهش روند ابتلا به این بیماری در كشور اظهار داشت: با توجه به این كه طی ماه گذشته سفر به حج عمره تا حدودی كنترل و متوقف شده است و همچنین تعداد مسافرتهای خارجی نیز كاهش داشته است، شاهد كاهش ابتلا به این بیماری طی هفته گذشته در كشور بوده‌ایم.

بنا بر این گزارش، در هفته اخیر تعداد موارد جدید ابتلا به این بیماری در كشور 29 نفر اعلام شده است در حالی كه در هفته ماقبل آن تعداد مبتلایان 43 نفر بوده است و بدین ترتیب تاكنون شمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای H1N1)A) در كشور به 357 نفر رسیده است و مورد جدیدی از فوت گزارش نشده است.

رئیس مركز مدیریت بیماریها همچنین از توافق این وزارتخانه با شهرداری‌ درخصوص مقابله با این بیماری خبرداد و در تشریح آن گفت: طبق این توافق، مقرر شده است كه یكسری برنامه‌های تبلیغاتی و آموزشی درخصوص راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در معابر عمومی، میادین، تقاطع‌های بزرگ شهر، سینماهای تحت پوشش شهرداری و همچنین در مراكز فرهنگی و خانه‌های سلامت به اجرا درآید.

دكتر گویا همچنین از آموزش تعداد 1000 نفر از پزشكان محله شهرداری در مناطق مختلف درخصوص راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری خبرداد و افزود: علاوه بر اقدامات مذكور مقرر شده است كه پوسترهای آموزشی برای ایستگاهها و واگن‌های مترو و اتوبوسهای شهری نصب شود.

وی افزود: برای كنترل این بیماری در مكانهای پرتردد از قبیل مترو، تمهیداتی به منظور كنترل دقیق واگن‌ها و ایستگاههای مترو در نظر گرفته شده است.

رئیس مركز مدیریت بیماریها همچنین با اشاره به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت درخصوص بیماری آنفلوانزای H1N1)A) در كشور گفت: براساس این گزارش در منطقه مدیترانه شرقی افزایشی دو برابری در موارد ابتلا به این بیماری اعلام شده كه از میان كشورهای منطقه مدیترانه شرقی، عربستان سعودی، عمان و كویت بیشترین افزایش بیماری را داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha