در یك نظرسنجی پزشكی معلوم شد؛ نیمی از زنان باردار در صورت دسترسی به واكسن آنفلوآنزای H1N1 از تزریق این واكسن خودداری خواهند كرد.

این نظرسنجی جدید كه در سایت اینترنتی «مامزنت» منتشر شده آشكار می‌سازد این امتناع و خودداری از دریافت واكسن آنفلوآنزای خوكی، به دلیل ترس گسترده و فراگیر از این بیماری است.

طبق گزارش روزنامه گاردین چاپ لندن، 48 درصد از زنان باردار شركت كننده در این نظرسنجی اظهار كرده‌اند: واكسن را تزریق نخواهند كرد، ‌6 درصد اعلام كردند قطعا این واكسن را می‌زنند و 22 درصد نیز اظهار داشتند كه احتمال دارد واكسن را تزریق كنند.

این بررسی هم چنین نشان داده است كه 15 درصد از این زنان باردار می‌گویند: در خانواده‌شان سابقه ابتلا به آنفلوآنزای خوكی را داشته‌اند.

به گفته تحلیلگران این نشریه، برخی از زنان باردار نگران سالم و بی‌خطر بودن نتایج آزمایشات روی این واكسن جدید هستند و برخی دیگر نیز نسبت به تاثیرات و عوارض جانبی این واكسن ترس و عدم اطمینان دارند. هرچند تمام این زنانی كه فرزندی در راه دارند تلاش می‌كنند بهترین شرایط را برای كودك خود ایجاد كنند اما از نظرسنجی‌ها این چنین برمی‌آید كه اغلب نگران ایمنی این واكسن هستند و می‌ترسند كه تزریق واكسن موجب ابتلای آنها به بیماری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha