چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 172861

یک متخصص بیماری‌های کودکان در همدان مخملک را نوعی بیماری عفونی عنوان کرد که باید جدی تلقی شود.

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های کودکان در همدان مخملک را نوعی بیماری عفونی عنوان کرد که باید جدی تلقی شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمدصادق صبا با بیان اینکه مخملک یک بیماری عفونی است که در کودکان و نوجوانان زیر 15 سال شایع است، افزود: عامل بروز این بیماری میکروب استرپتوکوک است که از راه گلو یا پوست وارد بدن کودک شده و علائمی را ایجاد می‌کند.


وی تصریح کرد: گلو درد چرکی هنگام بلع، تب، بی‌حالی و خستگی، بی‌اشتهایی، تورم لوزه‌ها و مشاهده یک پره چرکی بر روی لوزه‌ها از علائم مخملک در کودکان است.


صبا عنوان کرد: همزمان با تب کودک که 3 تا 4 روز به طول می‌انجامد، دانه‌های قرمز رنگ کوچک و برجسته بر روی بدن بیمار ظاهر می‌شود که در صورت لمس شبیه به مخمل است و بدین ترتیب به آن مخملک می‌گویند.


وی با بیان اینکه بیماری مخملک مسری است، افزود: این بیماری از طریق تماس مستقیم با کودک، تنفس بیمار و استفاده از لیوان و قاشق مشترک به افراد سالم انتقال می‌یابد.


این متخصص بیماری‌های کودکان گفت: در صورت بروز علائم در کودک حتما باید به پزشک مراجعه شود تا پزشک از طریق معاینه گلوی بیمار برای او داروی مناسب را تجویز کند.


وی افزود: پزشک با تشخیص مخملک اقدام به تجویز آنتی‌بیوتیک یا پنی‌سیلین می‌کند که باید در ساعات معین مورد استفاده بیمار قرار گیرد.


صبا اظهار کرد: مخملک در صورت درمان، بیماری خطرناکی محسوب نمی‌شود اما اگر درمان نشود منجر به بروز بیماری‌های کلیوی در فرد می‌شود.


وی در خصوص نوع تغذیه در بیماران مبتلا به مخملک توصیه کرد: کودک می‌تواند از غذاهای معمولی استفاده کند، اما علاوه بر آن غذاهای گرم، سوپ و شیر گرم برای او مفید است. درعین حال باید از مصرف غذاهای تند، محرک و ادویه‌دار خودداری کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha