رئیس کنگره چالش‌های بالینی در زنان، مامایی و نازایی، عنوان کرد: میزان سقط جنین در زنانی که تخمدان پلی کیستیک دارند از شیوع بیشتری برخوردار است.

سلامت نیوز: رئیس کنگره چالش‌های بالینی در زنان، مامایی و نازایی، عنوان کرد: میزان سقط جنین در زنانی که تخمدان پلی کیستیک دارند از شیوع بیشتری برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر مریم السادات حسینی با بیان اینکه میزان سقط جنین در زنانی که تخمدان پلی کیستیک دارند از شیوع بیشتر برخوردار است، عنوان کرد: اختلالات انعقادی که در اثر کمبود برخی فاکتورهایی که در لخته شدن خون دخیل هستند، بروز می‌یابد قابل تشخیص و پیشگیری است.

وی سقط مکرر را شامل سقط مکرر اولیه و ثانویه دانست و گفت: سقط مکرر اولیه به سه بار سقط پشت سر هم بدون هیچ تولد زنده گفته می‌شود و سقط مکرر ثانویه به سقط‌هایی که بعد از یک بارداری موفق و تولد زنده صورت می‌گیرد، اطلاق می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: سقط مکرر علل مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به عوامل ژنتیکی که عامل بروز 5 تا 10 درصد سقط‌های مکرر و 60 تا 70 درصد کل سقط‌هاست، اشاره کرد.

وی، تصریح کرد: علل آناتومیک که مربوط به ساختار رحم است، اختلالات انعقادی اکتسابی یا ارثی، علت‌های هورمونال، بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس، بیماری‌های آناتومیکی و اختلالات رحم که یکی از آنها نارسایی دهانه رحم است از دیگر علت‌های سقط مکرر به شمار می‌رود.به گفته حسینی؛ سقط مکرر ناشی از نارسایی دهانه رحم قابل پیشگیری است.

رئیس کنگره چالش‌های بالینی در زنان، مامایی و نازایی در ادامه گفت: بیماری‌های زمینه‌ای مادر مانند بیماری‌های خود ایمنی و سندرم آنتی فوسفولیتید که طی آن بدن علیه خود موادی می‌سازد نیز منجر به دفع جنین می‌شود.وی افزود: این بیماری با انجام یک آزمایش خون قابل تشخیص و با درمان دارویی قابل درمان است.

حسینی خاطرنشان کرد: اختلالات هورمونی که عمده علل آن مربوط به نارسایی تخمدان‌ها است، قابل تشخیص است و می‌توان با تجویز هورمون‌های لازم آن را درمان کرد.

 اولین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه زنان در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. 




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha