سخنگوی شهرداری تهران از شست‌وشو و ضدعفونی اتوبوس‌ها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی برای اول مهر همانند سال‌های قبل خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های مربوط به شست‌وشوی اتوبوس‌ها در سال‌های قبل هم بوده، اما امسال حساسیت‌ها بیشتر است.

سید محمدهادی ایازی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شهرداری تهران هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید، دستورالعمل‌هایی را برای شست‌وشو و ضدعفونی كردن سیستم‌های حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها در دستور كار دارد كه امسال نیز همانند سال‌های قبل این دستورالعمل‌ها از مدتی قبل در حال اجراست.

وی یادآور شد: شست‌وشوی اتوبوس‌ها و تعویض روكش‌ تاكسی‌ها در طول سال نیز انجام می‌شود، اما در شروع سال تحصیلی با ابعاد بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد.

ایازی خاطر نشان كرد: این اقدام شهرداری به شكل جاری و سالانه انجام می‌شود، اما در شروع سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع آنفلوانزای نوع آ در جامعه حساسیت‌ها بیشتر شده است.

وی اضافه كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هیچ دستورالعمل‌ جداگانه و خاصی برای ضدعفونی كردن وسایل حمل و نقل عمومی صادر نكرده است و از سوی نخبگان وزارت بهداشت هم در این مورد توصیه‌ای نداشته‌ایم.

سخنگوی شهرداری تهران در عین حال از آمادگی شركت واحد اتوبوسرانی برای شست‌وشو و ضدعفونی كلیه اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد و یادآور شد: قطعا تا قبل از شروع سال تحصیلی كلیه اتوبوس‌ها شست‌وشو و نظافت خواهند شد.

تقی‌زاده ـ مدیر كل سلامت شهرداری تهران ـ نیز چند روز قبل در این رابطه به ایسنا تاكید كرد كه در جلسه مشترك كمیسیون بهداشت شهرداری با وزارت بهداشت هیچ صحبتی در مورد ضدعفونی اتوبوس‌ها مطرح نشده است، اما برخی دستورالعمل‌ها نظیر اطلاع‌رسانی از طریق تلویزیون‌های سطح شهر و توزیع بروشورها در اتوبوس و مترو را تایید و در حال اجرا داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha