کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از همه افراد خواست تا پیش از قرار دادن لباس‌های خود بر روی دیوار مهربانی از تمیز بودن و بهداشت آنها مطمئن شوند.

سلامت نیوز: کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از همه افراد خواست تا پیش از قرار دادن لباس‌های خود بر روی دیوار مهربانی از تمیز بودن و بهداشت آنها مطمئن شوند.

به گزارش سلامت نیوز ،بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی دیوار مهربانی در کرمانشاه، گفت: راه‌اندازی این دیوار ایده بسیار عالی است که می‌تواند کمک خوبی برای فقرا و افراد تنگدست باشد، اما افراد باید دقت داشته باشند که لباس‌هایی را به دیوار مهربانی آویزان کنند که از نظر بهداشتی در سلامت باشند تا افرادی که از این لباسها استفاده می‌کنند را دچار مشکل و یا بیماری نکنند.

خدادادیان در همین راستا از همه افراد خواست تا در صورت داشتن بیماری پوستی و قارچی و هر نوع بیماری مسری دیگر، از آویزان کردن لباس‌های خود بر روی دیوار مهربانی جدا اجتناب کنند.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه همچنین از همه افراد خواست تا پیش از آویزان کردن لباس‌های خود بر روی دیوار مهربانی حتما آنها را شسته و اتو کنند.

خدادادیان اتو کردن لباس را نیز حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اتو کردن علاوه بر از بین بردن میکروب‌های احتمالی در اثر حرارت بالا، موجب از بین رفتن تخم انگل‌هایی مانند شپش نیز خواهد شد.

وی همچنین به افرادی که از لباسها استفاده می‌کنند، توصیه کرد: حتما پیش از استفاده، این لباس‌ها را با آب جوش شسته و حتی المقدور اتو کنند تا پوشیدن این لبا‌سها برای آنها ایجاد مشکل و بیماری نکند.

خدادادیان همچنین به استقرار یخچال‌های مهربانی در کنار دیوارهای مهربانی هم اشاره کرد و افزود: افراد باید در زمینه مواد غذایی که در این یخچال‌ها قرار می‌دهند نیز دقت لازم را داشته باشند و از قرار دادن غذاهای مانده و یا تاریخ مصرف گذشته اجتناب کنند و حتما مواد غذایی را در این یخچال‌ها قرار بدهند که استاندارد بوده و آرم سیب سلامت دارد.

این کارشناس بهداشت در پایان توصیه کرد: افراد هنگام قرار دادن وسایل خود بر روی دیوار مهربانی و یا مواد غذایی داخل یخچال مهربانی، حتما همه جوانب بهداشتی و سلامت آن را رعایت کنند تا اتفاقی برای افرادی که از این وسایل و اقلام استفاده می‌کنند، نیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha