پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 172952

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: مردم مقصر اصلی گسترش مطب‌های غیرمجاز هستند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: مردم مقصر اصلی گسترش مطب‌های غیرمجاز هستند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر "ابوالفضل عظیم" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افرادی که بدون مجوز و مدرک پزشکی اقدام به درمان بیماران و یا امور دندانپزشکی می‌کنند، توسط خود مردم حمایت می‌شوند.

وی افزود: مردم گول هزینه‌های کم آنان را در مقایسه با سایر پزشکان می‌خورند و با افزایش مراجعه به این مطب‌های بدون مجوز، عاملی یرای تشویق و گسترش فعالیت‌های آنها می‌شوند.

عظیم تصریح کرد: بازرسی‌های دقیق و کاملی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان صورت می‌گیرد که طی آن برخی مطب‌های غیرمجاز پلمپ شده و با افراد متخلف برخورد قضایی شده است.

وی با بیان اینکه سه منبع معتبر دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و سازمان نظام پزشکی بازرسی‌ها را انجام داده و گزارش می‌کنند، تاکید کرد: پس از گزارش آنها معاونت برنامه‌ریزی و نظارت متخلفان را فراخوانده و جریمه می‌کند.

عظیم تاکید کرد: این خود مردم هستند که باید آگاه و هوشیار باشند و از پزشکان پروانه مطب بخواهند و در صورت برخورد با تخلف آن را به سازمان نظام پزشکی گزارش دهند.

وی گفت: هر یک از پزشکان موظف به ارائه خدمات در حد تخصص خود هشتند و بیش از آن نباید بر حریم دیگران پا بگذارند؛ به عنوان مثال یک دندانپزشک تجربی می‌تواند دندان بکشد، اما اجازه پر کردن دندان و یا ایمپلنت را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های ما دقیق و کامل است، اما گاهی برخی افراد در مکان‌های بسیار دور افتاده اقدام به تاسیس مطب می‌کنند که متاسفانه ما دست به آن نمی‌رسد، از سوی دیگر کسانی که تخلف را مشاهده کرده، گزارش نمی‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان تاکید کرد: مردم باید بدانند که در خلال این تخلف‌ها اگر مشکلی پیش بیاید اول گریبان خود آنها را خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha