معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اعلام كرد: با پیگیریهای وسیع و گسترده در طی ده روز، سه مركز سقط جنین غیرقانونی توسط معاونت درمان این دانشگاه كشف و تعطیل شد.

سه مركز سقط غیرقانونی جنین طی ده روز اخیر كشف و تعطیل شد

به گزارش سلامت نیوز دكترمحمدعلی امام هادی در گفت و گو با (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت: با اشاره به وجود مراكزغیرقانونی سقط جنین این معاونت خود را متعهد می‌داند تا با كشف، تعطیل و معرفی متخلفان به مراجع قانونی با این عمل غیر اخلاقی و غیر قانونی مبارزه كند.


وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر علیرغم تصویب قانون سقط درمانی و مجوز صادره برای 51 مورد بیماری و ایجاد نقطه عطفی برای این موضوع،‌همچنان گروهی سودجو با استفاده از ناآگاهی و ضعف فرهنگی مردم اقدام به این عمل غیرشرعی و غیرقانونی می‌كنند.

بنا به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، بسیاری از این سقط‌های غیر قانونی منجر به عوارض وخیمی برای زنان می‌شود. نازائی دائمی، عفونت منتشر خون، شوك عفونی، استرس‌های شدید روانی، افسردگی، اضطراب و در مواردی (كه چندان نادر نیز نمی‌باشد) مرگ به دنبال سقط غیر قانونی جنین مشاهده شده است.

این مقام مسئول از كشف، تعطیلی و معرفی متخلفان سه مركز غیرقانونی سقط جنین در شهر تهران طی ده روز اخیر خبر داد و افزود: نكته مهم آنكه در یكی از موارد فرد عامل، دانشجوی اخراجی و فاقد مدارك معتبر پزشكی بوده و در دو مورد نیز این عمل در منزل متهمین صورت می‌گرفته است.

دكتر امام هادی از همشهریان خواست تا از همكاری با این معاونت و ارائه اطلاعات مردمی برای ایجاد جامعه‌ای سالم و به دور از انحرافات اخلاقی و اجتماعی دریغ نورزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha