مدیر مرکز درد بیمارستان سینا با بیان اینکه به خاطر درد یا به بهانه درد سراغ مواد مخدر نرویم ، گفت : امروزه تخصصی به نام درد در کشور وجود دارد و مراکز دردی موجود هستند که افراد می توانند مراجعه نمایند و در صورت نیاز ، داروی متناسب با شرایط خود و دردشان را با روش مناسب دریافت دارند.

دکتر مهدی پناهی خواهی متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد در گفت‌وگو با ایسنا، با مقابل هم قرار دادن استفاده غیر حرفه ای از تریاک و تجویز داروهای مخدر به عنوان داروی ضد درد توسط پزشک، گفت: راه درست این است که اگر فرد مبتلا به درد مزمن نیاز به مخدر دارد این دارو توسط پزشک با دوز و نوع مناسب و در کنار داروهای مناسب تجویز شود.

وی در خصوص روشهای غیردارویی درمان درد به روش هایی چون انواع تزریقاتی که می توان در قسمت های مختلف بدن انجام داد و درمان های مداخله ای (اینترنشنال) درد اشاره کرد.

این متخصص بیهوشی یا ابراز خوشبختی از اینکه چند نفر در ایران تخصص روش های اینترنشنال درد - که در دنیا تحول بزرگی در درمان درد را موجب شده است – را دارند ، ادامه داد : با مداخله‌هایی از این دست، می توان از تبعات درد مزمن و گاه انجام جراحی ها جلوگیری کرد و هزینه های بیمار و سیستم بهداشتی را به میزان بسیار زیادی کاهش داد.

دکترپناهی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در تهران دارای تخصص درد هستند ؛ گفت : در برخی شهرستان ها همچون شیراز و تبریز نیز این تخصص راه اندازی شده است و به تدریج این تخصص در تمام کشور گسترش پیدا می کند.

این فلوشیپ درد در خاتمه درمان‌های مداخله‌ای درد، بیمارستان حضرت رسول از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران بیمارستان سینا از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان های لبافی نژاد ، مسیح دانشوری و امام حسین (ع) از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه پزشکی شهیدبهشتی را بیمارستان هایی در تهران عنوان کرد که دارای مرکز درد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha