نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاكید كرد: دولت باید اعتبارات لازم برای تجمیع بیمه‌ها را در نظر بگیرد و سهم سلامت در لایحه بودجه را به درستی لحاظ كند.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه تجمیع بیمه‌ها ایده خوبی است، اما به معنای ادغام كلیه صندوق‌ها نیست، خاطرنشان كرد: بر اساس قانون برنامه، این اختیار به بیمه شده داده شده كه زمانی كه صندوقش را عوض می‌كند بتواند پرداختی‌هایش را منتقل كند.

وی افزود: اگر بتوانیم یك نوع بیمه از نظر خدمات درمانی برای بیمه پایه همگانی و نه بیمه تكمیلی ایجاد كنیم به ایده‌آل دست یافته‌ایم، در حالی كه متاسفانه هم اكنون دفترچه‌های متعددی داریم كه دارای پرداختی‌های متفاوت به پزشكان و بیمارستان‌ها هستند.

شهریاری این مساله را باعث نارضایتی صاحبان دفترچه‌های خدمات درمانی دانست و گفت: برای حل این موضوع می‌توان اعتبارات لازم را هم در دولت و هم در مجلس پیش‌بینی كرد تا نارضایتی‌ها كاهش یابد.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص اولویت‌های دولت دهم در بحث بهداشت و درمان كشور گفت: هم اكنون مشكل جدی ما پرداخت زیاد هزینه‌های درمان توسط مردم برخلاف قانون برنامه است، و هم اكنون بیمه شدگان به جای پرداخت 30 درصد از هزینه‌ها 60 تا 70 درصد آن را پرداخت می‌كنند.

نماینده زاهدان ادامه داد: باید سرانه درمان و تعرفه‌ی خدمات درمانی واقعی شود، ضمن این‌كه سهم روستاییان وعشایر نیز در سرانه درمان مانند افراد شهرنشین دیده شود.

شهریاری هم چنین ارتقای نقش بهداشت خانواده در سیستم شبكه بهداشت و درمان كشور را خواستار شد تا از این طریق افراد بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha