یک روانپزشک گفت: روزه‌داری بیماران روانی باید تحت ‌نظر پزشک معالج صورت بگیرد.

دکتر همایون امینی، متخصص بیماری‌های اعصاب و روان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روزه داری برای افرادی که دارای مشکلات خفیف روانی هستند مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: روزه داری برای بیمارانی چون مبتلایان به افسردگی خفیف یا افرادی که برای پیشگیری از مشکلات روانی دارو مصرف می‌کنند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی در ادامه در خصوص گرفتن روزه برای بیماران روحی شدید که دارو مصرف می‌کنند، گفت: مصرف برخی داروهای روانی مانند لیتیوم باعث کم آبی بدن می‌شود و عدم مصرف آب در طول روز نیز باعث آسیب زدن به کلیه افراد می‌شود و این افراد درصورت تمایل برای گرفتن روزه حتماً باید به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

این روانپزشک با تأکید بر این که هر فعالیت معنوی به مانند روزه داری می‌تواند در جهت ارتقای سلامت روانی افراد موثر باشد، تصریح کرد: اما نمی‌توان این نسخه را برای هر بیماری تجویز کرد و بیماران بسته به نوع بیماری و شرایط آن مجاز به گرفتن روزه هستند.

وی در ادامه تاکید کرد که به هم خوردن نظم خواب و گرسنگی و تشنگی ناشی از روزه‌داری می‌تواند استرس و اضطراب را در بیماران روحی و روانی افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha