پس از آنکه هفته گذشته سخنگوی دولت وعده افزایش حقوق بازنشستگان از سال آینده را داد، حالا رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هم از تشکیل جلسات برای افزایش مستمری سال ۹۵ بازنشستگان خبر داده اما همچنان خبری از یکسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست.

سلامت نیوز: پس از آنکه هفته گذشته سخنگوی دولت وعده افزایش حقوق بازنشستگان از سال آینده را داد، حالا رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هم از تشکیل جلسات برای افزایش مستمری سال ۹۵ بازنشستگان خبر داده اما همچنان خبری از یکسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست.

به گزارش سلامت نیوز، علی‌اصغر بیات با تأیید اینكه 55درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند، به خبرگزاری مهر گفته است:«چند جلسه در شورای عالی كار برای افزایش قانونی حقوق بازنشستگان تشكیل شده است و پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان هستیم. این افزایش‌ها برای 2گروه است كه یكی برای حداقل‌بگیرها و دیگری برای بازنشستگانی كه بالای حداقل دستمزدها درآمد دارند تعیین خواهد شد.»

به گفته وی، براساس ماده ۴۱ قانون كار و همچنین ماده ۱۱۱ تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان نباید از حداقل حقوق یك كارگر عادی كمتر باشد و بر این اساس هر عددی كه در شورای‌عالی به‌تصویب برسد برای مستمری‌بگیران سال ۹۵ نیز تسری پیدا می‌كند كه این افزایش شامل حال حداقل‌بگیرهاست اما افزایش مستمری بازنشستگانی كه بیش از حداقل حقوق درآمد دارند، طبق ماده ۹۶ براساس هزینه زندگی و همچنین تورم اعلام شده از سوی مركز آمار تعیین خواهد شد. در هر صورت هرگونه افزایشی برای این دو گروه پس از تعیین شدن باید برای اجرا به تصویب هیأت وزیران برسد.

اینكه سال گذشته حقوق حداقل‌بگیران ۱۷ درصد و حقوق بالای حداقل‌بگیران نیز ۱۵ درصد افزایش یافت، موضوعی است كه به گفته رئیس كانون‌عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از همان زمان تاكنون با اعتراضات مواجه بوده و همچنان جزو یكی از درخواست‌های بازنشستگان محسوب می‌شود.

هفته گذشته سخنگوی دولت نیز با اعلام حداقل بگیر بودن ۵۵‌درصد از 2میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی، تأیید كرد كه در پرداخت‌ حقوق‌ها عدم‌تعادل وجود دارد.نوبخت مناسب‌ترین زمان برای جبران این عدم‌تعادل را سال ۹۵ به‌عنوان نخستین سال برنامه ششم اعلام كرد در حالی این روزها یكسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان، معطل بودجه سال 95و برنامه ششم توسعه است كه چهارشنبه ۲۱ اسفند نمایندگان مجلس، سازمان تأمین اجتماعی را مكلف كردند كه از محل فروش و سود حاصل از مالكیت سهام قابل عرضه در بورس اوراق بهادار شركت‌های دولتی یا سهام دولت در سایر شركت‌ها، برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نسبت به افزایش حقوق بازنشستگی و مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود از ابتدای سال 88 اقدام كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهروز ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    54 5
    باسلام، بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم و با پرداخت بیش از سی وسه سال پرداخت حق بیمه یک میلیون و یکصدهزار تومان حقوق بازنشستگی دریافت می کنم، ایثارگرجنگ و اجاره نشین هم هستم، تراخدا بداد مابرسید.
  • حمیدرضا ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    39 3
    سلام و خسته نباشی بنده یک مستمره بگیر تامین اجتماعی هستم که از سال81 از کار افتاده شدم و از کمر قطع نخاع شدم و از کمر به پایین هیچ حسی ندارم و همیشه باید تحت درمان و پرستاری باشم و مادر پیری دارم و همسرم و یک فرزند دارم با خودم چهار نفر می باشیم حال شما بگوید با این مقدار مستمره چگونه زندگی کنیم ما فقط نان و آب می خوریم تا زنده بمانیم با این هزینه های پزشکی گران چگونه زندگی کنیم بند از شما مسئولین تقاضامندم یک فکری اساسی برای ما که از کار افتاده هستیم بکنید واقعاً برای کسی که قطع نخاع است با نداشتن حس ادرار و مدفو و حرکت و داشتن زخم بستر چگونه با حقوق 712هزارتوان زندگی کن.یک فکری کنید.............؟
  • غلامرضا لطفی ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    40 1
    باسلام بدبخترین قشر جامعه مستمری بگیرها ی تامین اجتماعی هستند .عروس وداماد وهزینه پدر ومادرها از یک طرف وکم بودن حقوق یعنی زیر خط فقر با یک میلیون تومان حقوق چطور باید زندگی کرد .یکسان سازی حقوق کی انجام میشود .
  • سهیل ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    25 4
    با سلام لطفا به گوش مسئولین برسانید با توجه به این همه تورم و گرانی چطور میشه با این حقوق اندک و ناچیز که نصف ان هزینه کرایه خانه میشود گزرای زندگی بود اگر شما راهشو بلدید بما هم یاد بدید ما که توش موندیم (خدایا خودت رحمی کن و بداد این مردم برس) شوخی کردم همه چی عالیه و هیچ نگرانی نیست تشریف بیارید منزل امشب مجلسی بر پاست همراه با غذاهای ایرانی و فرنگی یک شب بیاد ماندنی با خاطرات خوش که میتوان شب چله دیگه برای نوه هامون تعریف کنیم . خدا را شکر میگوئیم و بس
  • حسین ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    28 1
    متاسفانه سالهاست توسط دولت شکاف بزرگی بین دولتی ها و تامین اجتماعی افتاده که باعث خسران های زیادی به باز نشسته گان وکارگران تامین اجتماعی وارد شده در صورتی خود دولت میلیاردها تومان به همین صندوق تامین اجتماعی بدهکار است ولی وقتی پای افزایش حقوق می رسد فقط کارمند های دولت بهره مند می شوند این چه جور عدالتی است الان فاصله حقوق بگیرا ن دولتی ها با تامین اجتماعی سر به فلک کشیده انصاف است در یک مملکت اختلاف حقوق تامین اجتماعی با دولتی ها (خدمات درمانی ) زمین تا آسمان باشد .
  • غلامرضا لطفی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    21 3
    باسلام .حقوق زی ۱/۵ملیون تومان می بایست حداقل ۳۵درصد افزایش یابد .البته آقای نوبخت ریییس سازمان برنامه ریزی قبلا اعلام کرد ونظرش افزایش پلکانی روی حداقل حقوق بگیر ها بود.
  • ابراهیم یزدانی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    13 3
    سلام اقایان عدالت خواه ایا افزایش حقوق کشوری،لشکری،تامین اجتماعی برای عزیزان با حقوق ده،بیست و بیشتر مگر فرقی میکند و شامل تمام محترمانه میشود ولیی امثال بنده با توجه به کار در بد اب و سیال کار و هر ماه حداکثر پرداخت بیمه و مالیات چطور فرق ندارد منرا یاد یک بام و دو هوا میافتم وبنظر من این دزدی است از جیب امثال من به دیگران حاتم از جیب دیگران با کمی لبخند و استفاده از الفاز عدالت مسخره میباشد خیلی نگرانید از جیب میلیارد بخورها هزینه کنید. با تشکر
  • سیدجعفرکاظمی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    9 2
    متاسفانه مثلث تصمیم گیرنده افزایش حقوق مستمری بگیران دنبال روزنه ای میگشت که حداقل افزایش را درنظر بگیرد که این روزنه راپیداکرد وبه خال زد " تورم سال 95 " که هنوز سروته آن مشخص نشده . اگرراست میگویند چرا تورم ماههای کل سال رادرنظر نمیگیرند.
  • ابراهیم یزدانی ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    13 2
    سلام حالا که تعریف عدالت از نظر نخبگان محترم این میباشد که مدرک تحصیلی و تخصص و پرداخت سی سال حداکثر بیمه و مالیات کشک است.لطفا بفرمایید منبعد بیمه و مالیات از همه یکسان کسر تا سی سال بعد کسی ناراحت نشود و گور بابای قانون .ما که خودمان حقوق ده میلیون به بالا میگیریم و افزایش سالیانه هم برای تمامی شاغلین یکی میباشد و افراد بازنشسته هم که سنی از انها گذشته کاری هم که نیستند زنده باد خودمان وخانوادمان.با تشکر
  • رسول پایداری بنام ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    29 4
    سلام ٱقایان مسئول نظام جمهوری اسلامی ایران. من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم بخوبی میدانم و کاملا معتقدم که شما برای ما طبقه ضعیف و مظلوم ایران هیچ قدم مثبت و سازنده ای بر نخواهید داشت. شما فقط در فکر پر کردن جیب های خودتان هستید.
  • گيسياه. بابايي توسكي ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    14 3
    سلام باحداقل حقوق ٣٢٠تومان با يك پسر ودختردم بخت ودامادوعروس چگونه زندگي خود را بچرخونم. مسئولين همه به فكر.جيب. خود هستن
  • محمد علی قانع ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    10 0
    افزایش حقوق بازنشستگان متاسفانه با ترفند فقیر کردن تدریحی آنها بوده است. در حالیکه باید افزایش حقوق بازنشستگان به گونه ای باشد که ارزش مستمری آنها در طول رمان بازنشستگی کاهش نیابد. متاسفانه اخبار بی توجهی به بازنشستگان و تضییع حقوق حقه آنها بسیار دردناک است.
    • کهن ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      3 0
      مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم چرا حقوقما که 20هرماه پرداخت مبشد اردیبشت 25 پرداخت شد نمیدانیم 20 حقوق میگیریم یا25 تایین کنید طبق جدول هرماه20 بود چرا
  • نریمان ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    1 0
    با سلام . عجالتا به شما سرپرستان و بزرگان و قلم بدستان این سایت محترم که رسالت خبر رسانیتان را بدون هیچ پوششی و ....به دید نگاههای اذهان میرسانید سپاسم را تقدیمتان مینماییم.یکی از خیل بازنشستگان امروز و از زحمتکشان عرصه صنعت دیروز هستم که با غرورمان در این برهه اقتصادی نه با دستمزدمان گذران عمر میکنیم.در مملکتی زندگی میکنیم که هر کداممان به گونه ای دینمان را تقدیم و نثار انقلاب و کشورمان کرده ایم. یا شهید تقدیم انقلاب باورهایمان کرده ایم .یا جانباز داده ایم .یا خود از ایثار گران میدانهای جنگ بوده ایم.اگر بعضا حرفی میزنیم .نه از کینه بلکه از دلسوزیمان میباشد.سر سخنم با جناب دکتر نوربخت و کارشناسان محترم اقتصادی شان میباشد.عزیزان تورم توی سفره های ماست نه توی دید و نگاه فکر شما.عالیجنابان شاید توهمتان را پایین اورده و کنترل نموده اید نه تورم را.سخنی جایی از مولایم علی شهید محراب ولایت شنیده ام که مبادا پستهایتان پستتان کند.اوایل عرضم گفته بودم ما با غرورمان زندگی میکنیم چرا که فرزندان و وارثان و رهروان مکتب امام و ولایتیم.