امروزه لیزر درمانی به طور گسترده در سراسر دنیا توسط پزشکان به کار گرفته می شود و عموما در تسکین درد ، ترمیم زخم یا کاهش التهابات استفاده می شود اما در استفاده از آن ممنوعیت هایی نیز وجود دارد که افراد مبتلا به اختلالات عصبی از این جمله هستند.

دکتر داریوش الیاس پور متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای لیزر و به خصوص لیزرهای کم توان کاربردهای زیادی ذکر شده و تحقیقات زیادی هم در این باره در دست انجام است که از آن با تشخیص پزشک و با توجه به نوع بیماری و درد و منشاء بروز بیماری به عنوان یکی از روش های درمانی استفاده می شود.

وی از جمله موارد مصرف لیزر های کم توان را؛ ترمیم زود هنگام آسیب ها ، کنترل سردردها و التهاب ناشی از بیماری های روماتیسمی ، بیماری های عضلانی و اسکلتی برشمرد و افزود: از لیزرهای پرتوان نیز در بهبود و از بین بردن بسیاری از بیماری‌های پوستی، لک‌ها و خال‌ها، جراحی، برش دادن پوست و موارد زیادی استفاده کرد که در کنار همه این فواید در مواردی نیز ممنوعیت استفاده از این روش درمانی وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه موارد اندکی وجود دارند که نباید از لیزر درمان یا کاهش درد استفاده کنند ، افزود : استفاده از لیزر درمانی برای خانم های باردار به خصوص سه ماه اول بارداری، افراد دارای اختلالات حسی یا عصبی خطرناك است و در صورت استفاده باید احتیاطات لازم به کار رفته و با دقت استفاده شود چرا که بر این بیماران نیز لیزر تاثیر گذار بوده و ممکن است اثرات سوء برجای گذارد.

گفتنی است : یکی دیگر از موارد منع استفاده از لیزر درمانی در افراد مبتلا به سرطان می باشد و استفاده از آن برای افراد سرطانی توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha