به گفته یك متخصص پوست و مو، تخریب الیاف کلاژن و ایجاد چروک و پیر شدن زودهنگام پوست که در طولانی مدت باعث ابتلا به سرطان پوست می‌شود از عوارض برنزه کردن است.

دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و مو در گفت وگو با ایسنا، گفت: یکی از آسیب‌های شایع در فصل تابستان، برنزه کردن پوست در سواحل دریا یا استخرهای روباز است. افراد با اعتقاد به اینکه پوست زیباتری داشته باشند اقدام به این کار می‌کنند در حالی که برنزه کردن خطرات جدی و گاه جبران ناپذیری را در پوست ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی افراد برای برنزه کردن پوست یا آرامش گرفتن از آفتاب، مدت‌ها زیر تابش مستقیم خورشید می‌خوابند؛ افزود: مهمترین خطر این کار ناشی از اشعه ماوراء بنفش است که موجب برنزه شدن پوست و در نتیجه عوارضی همچون ایجاد لکه‌های پوستی و چین و چروک می‌شود.

وی تاکید کرد: افراد تا حد امکان باید از این روش‌ها برای برنزه کردن پوست خودداری کنند؛ چرا که تابش آفتاب با تمام فوایدش اگر مستقیم و طولانی مدت بر پوست بتابد در نهایت مرگ را در پی دارد.

دکتر باریک بین در ادامه ضمن اشاره به این که استفاه از سالن‌های مجهز به سولاریوم نیز خطرناک هستند و باعث ایجاد سرطان می‌شوند، افزود: راه‌های مناسبی برای جایگزین کردن این روش وجود دارد از جمله این که فرد می‌تواند برای آرامش یافتن به جای استفاه از آفتاب، ورزش، شنا در فضای سر بسته و یا پیاده روی را جایگزین کند و برای برنزه کردن نیز از کرم‌های برنزه کننده استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha