یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: پیکرتراشی یک اصطلاح غلط است که متاسفانه در بین مردم و افراد غیرمتخصص رایج شده است.

«پیکرتراشی»، دروغ جدید برای تبلیغات لاغری

سلامت نیوز:یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: پیکرتراشی یک اصطلاح غلط است که متاسفانه در بین مردم و افراد غیرمتخصص رایج شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر عزت‌الله تبریزیان در نشست خبری که به مناسبت نهمین کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و زیبایی برگزار شد، گفت: متاسفانه اخیرا اصطلاحی تحت عنوان «پیکرتراشی» در جامعه افزایش پیدا کرده است که اکثرا توسط جراحان جوان و کم‌تجربه انجام می‌شود که منجر به بروز عوارض در افراد شده است.

وی افزود: در این تبلیغات عنوان می‌شود که روزانه 15 تا 16 لیتر چربی از افراد توسط ساکشن برداشته می‌شود، این در حالی است که پزشکان نمی‌توانند روزانه بیش از 5 تا 6 لیتر چربی ساکشن کنند زیرا بیش از این مقدار موجب بروز عوارض می‌شود.

این عضو هیات علمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در ادامه تصریح کرد: تبعات وسیعی که با انجام جراحی‌های زیبایی در جامعه شاهد آن هستیم به دلیل ورود دستگاه‌ها نیست بلکه متوجه افراد کم‌تجربه‌ای است که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: حدود 300 فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در کشور وجود دارد که تنها دو تا سه درصد شکایات پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که 90 درصد قصورهای انجام شده در حوزه زیبایی متوجه افراد غیرمتخصص است.تبریزیان با بیان اینکه جراحی همیشه با عارضه همراه است گفت: اما زمانی که جراحی توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود عوارض ناشی از آن افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متاسفانه در برخی از تبلیغات انجام شده توسط کلینیک‌های زیبایی شاهد آن هستیم که پزشکان عنوان کرده‌اند تناسب‌ اندام در کوتاه‌ترین زمان اما باید گفت کاهش وزن در مدت کوتاه منجر به مشکلاتی از قبیل بیماری‌های کلیه و کبد می‌شود و افراد نمی‌توانند در ماه بیش از دو تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.

وی افزود: به افراد توصیه می‌شود در ابتدا با پیروی از رژیم غذایی مناسب و ورزش به کاهش وزن بپردازند، اما در مواقعی که فرد دچار افزایش وزن بسیار شدیدی است باید به متخصص تغذیه مراجعه کند، در غیر این صورت هیچ روشی نمی‌تواند آنها را بیش از دو تا سه کیلوگرم در ماه به کاهش وزن برساند.

تبریزیان خاطرنشان کرد: افراد نباید گول تبلیغات را بخورند بلکه توصیه می‌شود با تحقیق به انتخاب پزشک، روش توصیه شده برای آنها و عوارض ناشی از آن بپردازند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha