یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 173196

همه ما برخی علائم جسمی همراه با درد و خستگی را تجربه کرده ایم که البته گذرا بوده اند و به مرور زمان برطرف شده اند. اما گاهی اوقات برخی علائم هشدار دهنده نشان دهنده یک مشکل بهداشتی بزرگتر هستند و نباید به راحتی از کنارشان گذشت.

سلامت نیوز: همه ما برخی علائم جسمی همراه با درد و خستگی را تجربه کرده ایم که البته گذرا بوده اند و به مرور زمان برطرف شده اند. اما گاهی اوقات برخی علائم هشدار دهنده نشان دهنده یک مشکل بهداشتی بزرگتر هستند و نباید به راحتی از کنارشان گذشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،در اینجا 9 علامت هشداردهنده که نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شوند، معرفی شده اند:

خونریزی غیر عادی: بعد از دوران یائسگی، زنان دیگر نباید خونریزی را مانند قبل از این دوران تجربه کنند و این اتفاق در صورت رخ دادن، به وضوح غیر طبیعی است. در حالی که این خونریزی می تواند نشانه عدم تعادل هورمونی باشد اما می تواند علامت هشداردهنده ابتلا به سرطان آندومتر یا سرطان رحم نیز باشد. در سنین بعد از یائسگی در صورت مشاهده خونریزی حتما باید با متخصص زنان در تماس بود.

کاهس وزن بدون علت: سرطان روده بزرگ معمولا با کاهش وزن بدون علت همراه است. این نوع سرطان به راحتی از طریق کلونوسکوپی های منظم قابل پیشگیری است. البته اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و یا دیابت نیز می تواند منجر به از دست دادن غیر منتظره وزن شود.

ادرار کردن بیش از حد: این حالت در صورت رخ دادن آنهم سه بار یا بیشتر در طول خواب شبانه، غیر طبیعی است. وجود یک توده می تواند با فشار روی مثانه باعث احساس ادرار شود. بسیاری از این توده ها مانند فیبروئیدهای رحمی خوش خیم هستند.

نفخ شکم: اگرچه بخصوص بعد از خوردن غذاهای چرب، احساس نفخ شکم طبیعی است، اما این علامت در صورتی که مدام و با درد تکرار شود، می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان تخمدان باشد .

خستگی ثابت: این نوع خستگی صرف نظر این که چقدر خوابیده اید یا چقدر قهوه نوشیده اید، به طور ثابت وجود دارد و می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان رحم یا سرطان های دستگاه گوارش ناشی از کم خونی باشد. البته مبتلایان به کم کاری تیروئید، افسردگی یا دیگر از اختلالات خلقی نیز ممکن است این نوع خستگی را تجربه کنند.

پای متورم: اگر یکی از پاهای شما از اندازه طبیعی بزرگ تر شده، باید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. ران متورم می تواند نشانه ای زا وجود یک لخته خون باشد. این لخته می تواند به ریه ها برسد و مرگبار باشد. یک علت دیگر لخته شدن خون قرص های ضد بارداری و مصرف آنها است. طیف وسیعی از سرطان ها مانند سرطان لوزالمعده، روده بزرگ و ... نیز در این میان مقصر هستند.

مشکلات معده: اگر شما دائما در حال مبارزه با سوء هاضمه همراه با تهوع و استفراغ هستید، ممکن است این علامت نشانه ای از ابتلا به سرطان تخمدان، روده بزرگ یا معده باشد.

درد لگن: حتی اگر این درد مبهم است، اگر تیز، ناگهانی یا طولانی باشد، نیاز به مراجعه به پزشک دارد. برخی از علل بالقوه دردهای لگن عبارتند از وجود توده، دیورتیکولیت یا آندومتریوز که باید فورا مورد بررسی قرار بگیرد.

نکته پایانی: همه ما نیاز داریم برای رد علل علل احتمالی عوامل و نشانه های خطر یاد شده، از درمان های خودسرانه پرهیز کرده و فورا تحت مراقبت ها و آزمایش های پزشکی قرار بگیریم.

منبع:www.msn.com



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha