دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 173277

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند مصرف پنیر می‌تواند همچون یک عامل طبیعی مقابله‌کننده با سرطان عمل کند.

سلامت نیوز:پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند مصرف پنیر می‌تواند همچون یک عامل طبیعی مقابله‌کننده با سرطان عمل کند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از کارشناسان دانشگاه میشیگان آمریکا به بررسی تاثیر پنیر در مقابله با 30 نوع سرطان پرداختند.


«نیسین»، یک نگهدارنده خوراکی طبیعی است که در برخی انواع پنیرها و دیگر محصولات لبنی وجود دارد. بررسی‌های انجام شده در گذشته حاکی از آن بود که میزان بالایی از نیسین می‌تواند به بهبود سلامت دهان کمک کند اما محققان تنها به ارزیابی این تاثیرات در میان خوراکی‌های مختلفی با میزان 0.25 تا 37.4 میلی گرم پرداخته بودند.


در مطالعه جدید متخصصان آمریکایی مقدار 800 میلی گرم از نیسین خالص شده را در «میلک شیک» ریخته و موش‌های مبتلا به سرطان گردن را با آن تغذیه کردند.


پس از گذشت 9 هفته مشاهده شد که ماده نیسین به از بین رفتن 70 تا 80 درصد سلول‌های سرطانی منجر شده است. همچنین متخصصان دریافتند نیسین می‌تواند با باکتری کشنده و مقاوم به آنتی‌بیوتیک به نام MRSA که موجب عفونت‌های کشنده‌ای می‌شود مقابله کند.


دکتر «یی وون کاپیلیا»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته به دست آمده حائز اهمیت است اما اکنون نمی‌توان در مورد تاثیر مشابه آن روی انسان با اطمینان اظهارنظر کرد.


به گزارش مدیکال دیلی، طبق گفته کاپیلیا تاکنون باکتری‌های موجود در بدن انسان‌ها یا حیوانات به نیسین مقاومت نشان نداده و می‌تواند به عنوان گزینه ‌ای درمانی مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha