یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید به خاطر عدم اجرای تجمیع بیمه‌های خدمات درمانی كه یك تكلیف قانونی است، پاسخگو باشد.

مسعود پزشكیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مبنی بر لزوم تجمیع بیمه‌های خدمات درمانی اظهار داشت: از نظر قانون برنامه باید این مساله اتفاق می‌افتاد و بر اساس قانون باید تمام صندوق‌های خدمات درمانی یكی شده و یك مدیریت بر آن حاكم می‌شد و تحت نظارت یك سیستم قرار می‌گرفت، اما این تكلیف قانونی تاكنون انجام نشده و دولت باید به خاطر عدم اجرای این مساله، پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا با توجه به كسری بودجه دولت، این امر می‌تواند تحقق یابد یا خیر؟ گفت: ما این مساله را از طریق كمیسیون پیگیری می‌كنیم تا اجرا شود، و به راحتی نیز نمی‌توان گفت كه دولت عزمی در این خصوص دارد یا خیر؟ لذا باید از دولتمردان پرسید كه چرا در اجرای قانون تاخیر دارند و هماهنگی بین آنها وجود ندارد.

پزشكیان در ادامه در مورد بحث عدم تحقق پزشك خانواده نیز خاطرنشان كرد: كاری كه تاكنون انجام شده پزشك خانواده نیست و تنها پزشك درمانگاهی است كه راه افتاده، در حالی كه پزشك خانواده چارچوب مشخصی دارد و باید به طرف آن حركت می‌شد.

وی دلیل عدم تحقق این مساله را چالش‌های موجود بین وزارت بهداشت و رفاه عنوان كرد كه باعث شده بحث پزشك خانواده در حد بحث پزشك عمومی باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha