قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، دو هزار و 800 پایگاه و مرکز سلامت در نقاط مختلف کشور به بهره برداری می رسد.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، دو هزار و 800 پایگاه و مرکز سلامت در نقاط مختلف کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا دکتر هادی ایازی دوشنبه در حاشیه راه اندازی کلینیک تخصصی، اورژانس و پایگاه بهداشتی امام رضا (ع) در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای 71 درصد جمعیت شهرنشین و حاشیه شهرها شامل 10 میلیون نفر جمعیت ، وزارت بهداشت طرحی برای ایجاد و گسترش شبکه بهداشت در سطح شهرها و کلان شهرها انجام داده، که در نخستین گام این حرکت، افتتاح پروژه ها در آستانه دهه فجر است.

وی افزود: در راستای راه اندازی پروژه های دهه فجر بالغ بر 24 میلیون نفر جمعیت شهر نشین در مرحله نخست زیر پوشش شبکه بهداشتی قرار می گیرند یعنی کلیه خدمات مربوط به مایه کوبی و خدماتی از این قبیل ارائه می شود که اقدام بزرگ وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت است.

ایازی ادامه داد: در این طرح، حاشیه شهرها و شهرهای زیر 50 هزار نفر به طور کامل زیر پوشش قرار گرفته و شهرهای بالای 50 هزار نفر و کلان شهرها در مرحله بعد انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی ابراز امیدواری کرد: در سال 1395 بقیه جمعیت شهرنشین، زیر پوشش شبکه بهداشت قرار می گیرند، و همه مردم در روستاها، حاشیه شهر و شهر بتوانند از خدمات بهداشتی بهره مند و نظام ارجاع و پزشک خانواده را نیز پوشش دهیم.

وی گفت: 29 درصد جمعیت کشور روستانشین هستند و شبکه بهداشتی در قالب 22 هزار خانه بهداشت در سطح کشور فعالیت می کنند.

ایازی، در خصوص هزینه اجرای طرح ها خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح تحول در حوزه سلامت، از محل 10 درصد هدفمندی و یک درصد مالیات ارزش افزوده و با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا می شوند که البته امسال با کمبود منابع از نظر تخصیص و نقدینگی روبه رو هستیم اما کار شروع شده است.

کلینیک تخصصی، اورژانس و پایگاه بهداشتی امام رضا (ع) به همت یک نیکوکار و با بخش های مختلفی برای خدمات رسانی به بیماران در اهواز راه اندازی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha