رییس بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) لازمه پیشرفت روزافزون در سطح کشور را همکاری و تعامل بیش از پیش بخشهای مختلف درمانی دانست و خاطرنشان کرد: این امر زمینه یادگیری بهتر برای دانشجویان و در نهایت رضایت هرچه بیشتر بیماران را در پی خواهد داشت.

دکتر سید رسول میرشریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پوشش خدمات درمانی در بخش جراحی بیمارستان امام خمینی غالباً برای افراد محروم جامعه است، اظهار داشت: این امر نهایت افتخار برای مجموعه محسوب می‌شود.

وی افزود: پیشرفت در راستایی صورت می گیرد که دانشجو با بیمار به عنوان یک انسان و نه ابزاری برای آموزش برخورد می‌کند که این خود نگاه مقدسی است که باید در تمامی مراکز درمانی و آموزشی کشور نهادینه شود.

دکتر میرشریفی با بیان اینکه بیماران انسانهای شریفی هستند که ما موظف به ارائه خدمت به آنها هستیم و نباید وضعیت مالی بیمار در روند درمان آنها تأثیرگذار باشد؛ بیان کرد: این موضوع در حال حاضر کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در آیات و احادیث دینی به کرات ذکر شده است که «نیاز انسان ها به شما از نعمات الهی است» و این خود نشان دهنده اجر و قربی است که نزد پروردگار در رابطه با موضوع درمان بیماران وجود دارد.

دکتر میرشریفی در ادامه با بیان اینکه بخش جراحی بیمارستان امام در گامی نوین، همکاریهای خود را با مرکز تصویربرداری افزایش داده است؛ گفت: در حال حاضر بسیاری از مسائل تشخیصی به صورت پروژه های مشترک تیمی در دست اجرا است که شاخص این همکاری تیمی در جراحی عروق اندواسکولار است.

وی پیرامون اهمیت معنوی رشته پزشکی، اظهار داشت: همیشه به دانشجویان می گویم که اگر این رشته را به خاطر مادیات انتخاب کرده‌اید سخت در اشتباهید زیرا که در این دوران دیگر رشته پزشکی از لحاظ بُعد مالی مانند گذشته نیست.

وی اضافه کرد: پزشک بیش از هرچیز باید توانایی رویارویی با درد و آه مردم را داشته باشد و اگر عاشق خدمت به انسانهای دردمند نباشد و از تسکین آنها احساس رضایت نکند باید این رشته را رها کند و به رشته دیگری روی آورد.

دکتر میرشریفی در پایان با بیان اینکه دانشجویان و پزشکان جوان باید تمامی بیماران را همچون اعضای خانواده خود بپندارند؛ خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که با لحاظ کردن این مسئله دیگر در هیچ کجای این سرزمین نگاه امرار معاشانه و ابزار آموزشی به بیماران نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha