سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 173367

برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد، چرخه آب و هوایی موسوم به «النینو» در جنوب آفریقا و خشکسالی های ناشی از آن سبب فقر و گرسنگی دست کم 14 میلیون نفر از مردم این قاره شده است.

سلامت نیوز: برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد، چرخه آب و هوایی موسوم به «النینو» در جنوب آفریقا و خشکسالی های ناشی از آن سبب فقر و گرسنگی دست کم 14 میلیون نفر از مردم این قاره شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز دوشنبه با انتشار گزارشی هشدار داد که برای رساندن کمک های انسان دوستانه به قربانیان چرخه آب وهوایی النینیو درجنوب آفریقا با دشواری های مالی شدیدی روبه رو است.


این نهاد با اشاره به نزدیک شدن دوره موسوم به «فصل کم حاصلی» در ماه های مارس و آوریل امسال درخصوص احتمال افزایش بیشتر شمار گرسنگان این منطقه در این دوره هشدار داده است.


«ارتارین کازین» مدیر منطقه برنامه جهانی غذای سازمان ملل کشور زامبیا را یکی از بزرگترین منابع تامین نیاز های غله و نان در این منطقه خوانده و اعلام کرد، آنچه در اثر این چرخه آب وهوایی در این کشور اتفاق افتاده نه تنها برای زامبیا بلکه برای سایر کشورهای منطقه عواقب سنگینی ببار خواهد آورد.
وی یاد آور شده است که النینیو و ضایعات ناشی از کم آبی ها و خشکسالی ها تا کنون بزرگترین لطمات را بر کشور مولداوی وارد و دست کم 2میلیون و 800 هزار نفر از مردم این کشور را باخطرات گرسنگی روبه رو کرده است.


به گفته این مقام، علاوه بر این کشور یک میلیون و 900هزار نفر از مردم ماداگاسکار و یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم زیمبابوه نیز بدلیل کاهش محصولات غله در این کشورها با گرسنگی شدید رو به رو هستند و دولت کشور لسوتو با حدود 650 هزار گرسنه در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.
بنا بر این گزارش، یکی از دشواری های هشدار دهنده بالا رفتن شدید بهای مواد غذایی در این کشورهاست و بسیار از خرده کشاورزان حتی قادر به برداشت کافی برای تامین نیازهای غذایی خود نیستند.


این نهاد یاد آور شده است که در مجموع 40 میلیون نفر از ساکنان روستایی و 9 میلیون نفر از شهر نشین های این کشورها در مناطقی که در معرض تاثیرات مخرب این چرخه آب وهوایی قرار دارند، زندگی می کنند.
برنامه جهانی غذای سازمان ملل اضافه کرده است که گرسنگی ناشی از این خشکسالی ها بیش از سایر اقشار بر سلامت و رشد کودکان در این مناطق اثر خواهد گذاشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha