عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه 70 درصد اعتبارات حوزه سلامت به بیمه ها اختصاص پیدا می کند، گفت: اجرای موفق طرح تحول سلامت نیازمند افزایش اعتبارات حوزه سلامت و مدیریت پرداخت بدهی بیمه ها است.

اختصاص 70 درصد اعتبارات حوزه سلامت به بیمه ها/ اجرای قوانین تجمیع بیمه ها دربرنامه ششم ضروری است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه 70 درصد اعتبارات حوزه سلامت به بیمه ها اختصاص پیدا می کند، گفت: اجرای موفق طرح تحول سلامت نیازمند افزایش اعتبارات حوزه سلامت و مدیریت پرداخت بدهی بیمه ها است.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص اینکه بودجه درنظرگرفته شده برای وزارت بهداشت و درمان تا چه میزان گره از مشکلات این وزارتخانه درسال آینده باز می کند، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده بودجه وزارت بهداشت برای سال 95 در بخش عمرانی رشد 31 درصدی یعنی رقمی حدود 59 هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده ، البته دربخش سلامت هم رقمی بیش از 15 درصد رشد در بودجه حوزه سلامت دیده شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه 70 درصد اعتبارات حوزه سلامت به بخش بیمه ها اختصاص پیدا می کند، افزود: این مشکل در حال حاضر باعث شده که در بسیاری از مواقع بخش سلامت کشور یااعتبارات مورد نیازرا دریافت نکرده یا با تاخیر7 تا 9 ماهه دریافت می کند، بنابراین با توجه به اینکه در سازمان های بیمه گر سیاست یکپارچه وجود نداشته و تجمیع منابع صورت نگرفته، نمی توان به حل مشکلات وزارت بهداشت خیلی امیدوار بود.

وی با اشاره به برخی شکاف ها میان وزارتخانه های بهداشت و تعاون، تصریح کرد: دولت باید طبق قوانین برنامه پنج ساله ششم و اسناد بالادستی مقررات و آیین نامه های مربوط به تجمیع منابع و صندوق های بیمه ای را تدوین و تصویب کرده و به وزاتخانه های ذی ربط ابلاغ کند، بنابراین همانطور که پیشتر نیزبه آن اشاره شد قوانین مربوط به تجمیع بیمه ها در برنامه پنجم اجرایی نشده است.

خضری با انتقاد از اینکه 70 درصد اعتبارات حوزه سلامت به بخش بیمه ها اختصاص پیدا می کند، گفت: به طور حتم دولت باید برای اجرای دقیق طرح تحول سلامت بودجه جداگانه ای را به وزارت بهداشت اختصاص دهد، البته اگر دولت نرخ رشد اعتبارات حوزه سلامت برای اجرای طرح تحول را به میزان چندین درصد بیشترازنرخ تورم افزایش ندهد، به طور حتم اجرای این طرح با شکست روبه روخواهد شد، به عبارت بهتر اگر شرایط بیمه ها به درستی مدیریت نشده و پرداخت بدهی ها با تاخیر چند ماهه صورت گیرد نمی توان هیچ امیدی به این طرح داشت.

این نماینده مردم درمجلس نهم پاشنه آشیل طرح تحول سلامت را نرخ رشد یا افزایش بودجه سلامت عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه تا کنون هیچ اقدام قابل قبولی در جهت تجمیع صندوق های بیمه ای و تجمیع منابع صورت نگرفته و واقعیت این است که از مجموع 911 هزار میلیارد تومان بودجه کشور ، 267 هزار میلیارد تومان به مصارف عمومی اختصاص پیدا کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 60 تا 70 درصد اعتبارات کل کشور به  هزینه ها و پرداخت ها اختصاص پیدا می کند، گفت: اگر بودجه و منابع ویژه ای برای اجرای طرح تحول سلامت در نظرگرفته نشود، به طور حتم قشر کم درآمد جامعه دچار مشکل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha