یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۸

نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا كه عدم پرداخت مطالبات بیمه به بیمارستان‌ها مردم را متضرر می‌كند، اگر بیمه تعهد خود را در قبال بیمارستان‌ها انجام ندهد مجلس با استفاده از اهرم‌های نظارتی و تحقیقی، سازمان بیمه خدمات درمانی را مورد بازخواست و نظارت قرار خواهد داد.

انوشیروان محسنی‌بندپی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح كرد: بدهی بیمه به بیمارستان‌ها كاری خلاف قانون است كه توسط سازمان بیمه خدمات درمانی انجام می‌شود، این در حالی است كه قانونگذار در قانون مشخص كرده بیمه موظف و مكلف است بلافاصله پس از ارایه صورتحساب بیمارستان 60 درصد آن را نقدا پرداخت كند و مابقی را در اولین فرصت با بررسی اسناد هزینه بپردازد، اما متاسفانه بیمه گوشش به این حرف‌ها بدهكار نیست.

وی با بیان اینكه پیگیری‌های انجام شده نشان می‌دهد بیمه تخصیص سال 88 را نیز دریافت كرده است، عنوان كرد: در حال حاضر منتظریم كه ببینیم بیمه با مطالبات بیمارستان‌های طرف قراردادش چگونه برخورد می‌كند.

محسنی‌بندپی در ادامه تاكید كرد: هم‌اكنون بحثی در كمیسیون مطرح است مبنی بر اینكه اگر بیمه تعهد خود را در قبال بیمارستان‌ها انجام ندهد مجلس با استفاده از اهرم‌های نظارتی و تحقیقی سازمان بیمه خدمات درمانی را مورد بازخواست و نظارت قرار ‌دهد.

به گفته نماینده مردم نوشهر و چالوس، از آنجا كه عدم پرداخت مطالبات و بدهی‌ بیمه به بیمارستان‌ها مردم را متضرر می‌كند و با توجه به اعتباری كه از خزانه و حساب ذخیره ارزی به سازمان بیمه خدمات درمانی تخصیص یافته باید پیگیری شود كه چرا مطالبات و بدهی بیمارستان‌ها را پرداخت نمی‌كند؟

عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان كرد: كمیسیون بهداشت و درمان از طریق وزیر اقتصاد به تخصیص اعتبارات بیمه از خزانه و حساب حساب ارزی كمك كرده كه هم‌اكنون یك ماه از این تخصیص اعتبار سپری می‌شود، اگر بیمه به تعهد خود عمل نكند از اهرم‌های نظارتی علیه آن‌ها استفاده خواهیم كرد.

نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان در خصوص جایگزینی بیمارستان‌های جدید با بیمارستان‌های فرسوده تصریح كرد: در بودجه سال 85 مجلس سه اولویت برای برداشت از حساب ذخیره ارزی جهت احداث بیمارستان‌ها مصوب كرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در ادامه افزود: اولویت نخست، احداث بیمارستان‌هایی در مناطق دورافتاده با جمعیت بالای 20 هزار نفر بود كه با نزدیكترین بیمارستان بیش از 50 كیلومتر فاصله دارند، اولویت دیگر احداث بیمارستان در شهرستان‌های جدیدالتاسیسی بود كه بیمارستان نداشتند و اولویت آخر هم جایگزینی بیمارستان‌هایی است كه بالای 50 سال قدمت دارند این همان بحث بیمارستان‌های فرسوده است.

وی همچنین تاكید كرد: در بودجه همان سال جایگزین كردن 20 بیمارستان فرسوده در مجلس اعتبار گرفت كه در حال حاضر با پیشرفت فیزیكی 50 درصد در حال احداث است، پس از آن در سال‌های 86،87، و 88 جایگزینی این‌گونه بیمارستان‌ها در بودجه سنواتی اعتبار گرفت.

محسنی‌بندپی با بیان اینكه شمار بیمارستان‌هایی كه وزارت بهداشت به عنوان بیمارستان فرسوده اعلام كرد 100 بیمارستان بود، اظهار كرد: لیست مجموع بیمارستان‌های كشور كه قدمت آنها بالای 50 سال بود توسط وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی ارایه شد كه هر ساله تعدادی از این بیمارستان‌ها به نسبت مساوی و بر اساس الگوی فعلی بیماری‌ها با بیمارستان‌های جدید جایگزین می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha