یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 17340

یك متخصص پوست با اشاره به این كه بیماری تب خال به وسیله ویروس «هرپس سیمپلكس» ایجاد می‌شود، اظهار كرد: این ویروس در جوامع پرجمعیت و غالبا هنگام طفولیت از راه تنفس وارد بدن می‌شود و بعد از ورود و ایجاد علایم اولیه، به طور دائم از بین نرفته و در بدن فرد باقی می‌ماند.

دكتر فرانك احسانی در گفت وگو با ایسنا، با تاكید بر این كه ضعف سیستم دفاعی بدن سبب بروز مجدد تب خال می‌شود، افزود: این بیماری به صورت تاول‌های سوزش دار در اطراف دهان، نوك انگشتان دست، اطراف چشم یا هر جای دیگری نمایان می‌شود.

وی، استفاده از پمادها از جمله آسایكلوویر با نظر پزشك و یا داروهای خوراكی در مواقع شدت بیماری را از جمله راه‌های درمان بیماری تب خال برشمرد و افزود: تب خال می‌تواند همزمان با بیماری‌های تب دار، رژیم‌های غذایی سخت و یا استرس‌های شدید كه سبب ضعف سیستم دفاعی بدن می‌شوند بروز كند.

وی با اشاره به این كه ورود ویروس تب خال به بدن نوزادان به صورت یك بیماری تب دار شدید با تاول‌های بسیار در اطراف دهان نمایان می‌شود، تصریح كرد: تب خال در دوران بالینی بسیار خفیف‌تر است.

دكتر احسانی در پایان با تاكید بر این كه مصرف بی‌رویه هر نوع دارویی ممكن است سبب ایجاد مقاومت یا حساسیت شود، توصیه كرد: در صورت ابتلا به تب خال از درمان‌های خودسرانه پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha