پوریا عالمی در مطلبی طنز که در روزنامه شرق به چاپ رسیده در واکنش به گفته اخیر وزبر بهداشت در تحمع رادبولوژیست ها نوشت : به نظر ما وزیر بهداشت بعد از پایان دوران وزارتش، یا می‌شود وزیر ارشاد یا می‌رود تلویزیون یک‌کاره‌ای می‌شود. چطور؟

طنز/وزیر بهداشت رابطه ما با خواهر مادرمان را بهم زد

سلامت نیوز:پوریا عالمی در مطلبی طنز که در روزنامه شرق به چاپ رسیده در واکنش به گفته اخیر وزبر بهداشت در تحمع رادبولوژیست ها نوشت : به نظر ما وزیر بهداشت بعد از پایان دوران وزارتش، یا می‌شود وزیر ارشاد یا می‌رود تلویزیون یک‌کاره‌ای  می‌شود. چطور؟

این‌طور که توی این مدت ما نگاه کردیم هر جا دوربین بوده، وزیر خودش را رسانده که دست به عمل شود. راستش ما، یک چهره را چیزی نیش می‌زند یا زخم و زیلی می‌شود و پاش به بیمارستان باز می‌شود، با دوستان شرط‌بندی می‌کنیم ببینیم وزیر بهداشت از کجا سریع خودش را می‌رساند عمل کند.

خلاصه درواقع بین همه وزرای بهداشت ایشان عملی‌تر از همه بوده. منتها این عملی‌بودن معنی‌اش این است که وی اصلا به حرف اعتقادی ندارد. نه. وی کلی اعتقاد دارد که به حرف تبدیلش می‌کند. همین حرف‌های آخرش هم باعث اختلاف نهادی بین ما و خواهر و مادرمان شد. چطور؟ این‌طور که چند روز پیش همین وزیر بهداشت با گلایه از برخی تجمعات غیرقانونی در مقابل وزارت بهداشت به‌خصوص در زمینه اعتراض رادیولوژیست‌ها، گفت: «شایسته نیست خواهر و مادر افراد توسط یک مرد سونوگرافی شود درحالی‌که در بازدیدی که از بیمارستان نیویورک داشتم سونوگرافی را پرستارها انجام می‌دهند».حالا ما پریشب خواهر و مادرمان نیاز به سونوگرافی داشتند.

رفتیم بیمارستان سر کوچه که مسئولش مرد بود. خواهر و مادر ما گفتند با توجه به سخنان وزیر، تو روی خواهر و مادرت حساس نیستی. ما برای اینکه حساسیت‌مان را نشان بدهیم، مجبور شدیم شبانه ٣٠٠ نقطه شهر را بررسی کنیم ببینیم کجا سونوگراف مرد پیدا نمی‌شود. به‌هرحال وزیر بهداشت خسته نباشند اما چند تا سؤال پیش آمده برای ما: 

۱- یعنی اگر برادر و پدر ما را یک زن سونوگرافی کند، شایسته است؟

 ۲- وزیر بهداشت دقیقا به چی می‌گوید سونوگرافی، که مردها نباید بهش دست بزنند؟

 ٣- واقعا ایرانی‌ها همیشه خودشان را در ناخودآگاه با خارجی‌ها مقایسه می‌کنند و بخواهند یک‌ چیز را به هم بقبولانند می‌گویند «برو بابا... توی خارج هم فلان...» عیبی هم ندارد. وزیر هم به‌هرحال ایرانی است دیگر؛ گناه که نکرده. 

٤- وزیر بهداشت گفته «در نیویورک سونوگرافی را پرستارها انجام می‌دهند». آیا وزیر بهداشت قائل به این نیست که پرستارها مرد هم هستند؟ و توی ذهنش پرستاری را شغلی زنانه می‌داند؟ یا زنان را پرستار می‌داند؟

ما نمی‌دانیم. ما فقط می‌دانیم رابطه ما را با خواهر و مادرمان – که تا دیروز اوکی بود – وزیر بهداشت به هم زده و آنان روی شایستگی‌های ما شک کردند که چرا لباس‌هاشان را دیروز دادیم خشکشویی سر کوچه، درحالی‌که خشکشویی سر کوچه ما مرد است. یکی غم بود، دوتا کم بود، سه‌تا خاطرجمع بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید و تدبیر ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    4 0
    آفرین بر پوریا عالمی عزیز کاش اشاره میکردی که 1000 نفر از نخبگان که نصف آنها زن بودند در روز فرار شاه مستبد با پلیس ضد شورش مواجه شدند.کاش میگفتی که به پانصد نفر متخصص زن کاری نمیداشتند زیرا آنها طبق افکار وزیر محترم به خواهر و مادر مردم محرمند...
  • صحت ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    3 1
    وزیری که در دوران وزارتش بیشتر ضربه رو به رابطه پزشک و بیمار زد. وزیر قانون شکن. بهتر به جای این کارها سری به وضعیت اموزش پزشکی در دانشگاهها بزنید. افت وحشتناک اموزش در مقطع عمومی و تخصص. بهتر است از امکانات درملنگاهها و بیمارستانهای دولتی کمی بگویید. از دست مزدهای معاونانتان در طرح سلامت.
  • مریم ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    5 1
    من نفهمیدم پی شد!یعنی دیگه الان خانوما نرن برا مداوا پیش پزشک اقا؟؟ وزیر بهداشت منظورش اینه؟؟ یعنی چی؟؟ مثلا اگه یع اقای دکتر متبحر هست نریم پیشش؟ گناهه واقعا؟؟
  • محسن ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    3 1
    نباید طبابت را با رذالت در هم آمیخت. اگر پزشکی خلاف قانون عمل کرد باید با او برخورد قانونی شود ولی نباید کل جامعه پزشکی و حرمت طبابت را دربند فساد و بی غیرتی دانست. زشت است،زشت است.
  • مهدي ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    3 1
    بايد دست نويسنده رو بوسيد فوق العاده طنز جالبي بود در چارچوب ادب و نزاكت و عاري از لودگي نه مانند طنز هاي لوز اقاي مديري
  • بابک ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 2
    بنظرم صحبت های وزیر شبیه طنز تلویزیونی بوده است! بنظرم انتخاب پزشک معالج حق بیمار می باشد و بنظر میرسه بهتره حق انتخاب را بدیم به خود بیماران. وگرنه در گروه های مختلف شغلی شاخه علوم پزشکی و حتی سایر مشاغل از این دست مسایل فراوان هست و نمیشه محدود کرد و محدودیت ها به دوراز عقل و منطق بنظر میرسه!
  • بهارک سعیدی ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام من آقای پوریا عالمی را یک طنز پرداز قدر می دانم اما گفته وزیر بهداشت را قبول دارم خواهر من انگلیس زندگی می کند و می گوید برای سونوگرافی خانم ها مخصوصا نواحی خاص پرستاران خانم این مار را انجام می دهند من بارها شده به بیمارستان رفتم .و برای سونوگرافی های خاص زنان مردان انجام می دادند خوب بدیهی است که بسیار ناراحت می شدم حتی شرایط خوبی هم نبود حتی ملحفه ای که رو پاهایم بندازم نبود و باید جلوی اون آقا لباسهایم را در می آوردم خوب این بسیار آزار دهنده است و البته بگویم تعداد خانم های رادیو لوزیست کمند