بیش از 80 شرکت داروسازی از دولت‌ها درخواست کرده‌اند تا در جلب سرمایه برای تولید آنتی‌بیوتیک‌های مقاوم در برابر سوپرباگ‌ها به آنها کمک کنند.

سلامت نیوز:بیش از 80 شرکت داروسازی از دولت‌ها درخواست کرده‌اند تا در جلب سرمایه برای تولید آنتی‌بیوتیک‌های مقاوم در برابر سوپرباگ‌ها به آنها کمک کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازبی بی سی در مقابل آنها نیز قول دادند که در تحقیق و توسعه آنتی بیوتیک و بهبود دسترسی به این داروها در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کنند.


بسیاری از نهادهای بهداشتی از جمله سازمان جهانی بهداشت (WHO) بارها در مورد خطر مقاومت میکروب‌ها نسبت به آنتی بیوتیک و پیدا شدن میکروب‌های جهش یافته‌ای که نسبت به همه آنتی بیوتیک ها مقاوم باشند، هشدار داده‌اند.


 جهان اکنون در "آستانه ورود به دوران بعد از آنتی‌بیوتیک" به سر می‌برد، که در آن در معرض ابتلا به عفونت‌های غیر قابل درمان هستیم. جهانی که در آن عملهای جراحی و روش‌های درمانی سرطان متکی به آنتی‌بیوتیک با تهدید بزرگی روبروست.


تخمین زده شده است که تا سال 2050 پیدایش میکروب‌های جدید و مقاوم ممکن است عامل مرگ 10 میلیون نفر در سال شود. همچنین برآورد شده است که هزینه اقتصادی این فاجعه احتمالا به 100 تریلیون دلار خواهد رسید. با این حال در طول چهار دهه اخیر هیچ رده آنتی‌بیوتیک تازه‌ای تولید نشده است.


شرکت‌های دارویی در بیانیه مشترک خود که در مجمع جهانی اقتصاد خوانده شد با اشاره به این موضوع تاکید کرده‌اند که "رویکرد کنونی (عدم تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید) با شکست بزرگی" روبرو شده است.


این بیانیه همچنین با برشمردن "چالش‌های هولناک علمی" آنها را عاملی مهم در عدم تمایل شرکت‌ها برای انجام تحقیقات در زمینه تولید آنتی‌بیوتیک کرده است. اما همچنان مسئله مالی از بزرگترین چالش‌ها به شمار می‌رود. برای تولید آنتی‌بیوتیک جدید، انگیزه اقتصادی کافی وجود ندارد زیرا در حال حاضر شرکت‌ها در صورتی هزینه داروها را دریافت می‌کنند که در بازار به فروش برسد.


این در حالی است که هر نوع آنتی‌بیوتیک جدید، احتمالا تنها در صورت لزوم مصرف خواهد شد و در نتیجه شرکت‌های داروسازی هزینه تولید آن را از پیش وصول نخواهند کرد.


در گزارشی که «جیم اونیل»، اقتصاددان بریتانیایی تهیه کرده توصیه شده است که دولت‌ها هزینه تولید آنتی‌بیوتیک جدید را به شرکت‌های داروسازی بپردازند. در این گزارش برآورد شده که هزینه این اقدام برای دولت‌ها طی 10 سال آینده بین 16 تا 37 میلیارد دلار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha