معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر اینکه نباید در دوران پسا تحریم تبدیل به بازار مصرف کالاهای خارجی شویم، گفت: توسعه گردشگری سلامت در کشور لازم است.

سلامت نیوز:معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر اینکه نباید در دوران پسا تحریم تبدیل به بازار مصرف کالاهای خارجی شویم، گفت: توسعه گردشگری سلامت در کشور لازم است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فروح الله قائد امینی  اظهار داشت: اجرای اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است اگر جدی گرفته شود می‌تواند فرصتی برای توسعه اقتصادی در نظام سلامت باشد و به این شکل شرکت‌های خارجی می‌توانند در حوزه‌های مختلف نظام سلامت کشور ما مانند ساخت تخت‌های بیمارستانی سرمایه گذاری کنند؛ همچنین می‌توانیم در حوزه آمبولانس هوایی و دریایی امکانات و تجهیزاتی را تهیه و تولید کنیم که مطمئناً با این روش می‌توان عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کرد تا در بسیاری از حوزه‌ها به وضعیت مطلوب در جهان برسیم.


وی افزود: اگر در دوران پساتحریم بازار نظام سلامت کشور بدون نظارت باز شود تا شرکت‌های آمریکایی و اروپایی وارد شوند و ما فقط به عنوان خریدار باشیم تا منابعی را مصرف کنیم مسلما توانمندی خود در حوزه سلامت به ویژه در حوزه سازندگی و اقتصاد سلامت را از دست خواهیم داد.

لمانه باشد، خاطرنشان کرد: سلامت یک کالای استراتژیک است اگر بخواهیم سلامت را وارداتی در نظر بگیریم به این شکل امنیت ما نیز آسیب خواهد دید باید در فضای پساتحریم ضمن اینکه تعامل خود را با تمام کشورهای صاحب فناوری بیشتر می‌کنیم، بتوانیم بازار خود را برای ورود شرکت‌های تجهیزات پزشکی و علم سلامت آماده کنیم.


قائد امینی ادامه داد: باید زمینه بروز و ظهور توانمندی خود در عرصه بین‌المللی در کشور‌ها را توسعه دهیم تا در پساتحریم ما به عنوان صادرکننده خدمات حوزه سلامت نقش داشته باشیم و بتوانیم گردشگری سلامت را توسعه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha