رئیس مرکز تحقیقات آترواسکلروز گفت: آشنا کردن حوزه مهندسی با نیازهای حوزه بالینی سبب ایجاد زبان مشترک بین این دو حوزه خواهد شد که نتیجه این ارتباطات تولید تجهیزات پزشکی است، در حقیقت علم را به تولید تبدیل کرده و ثروت و قدرت بدست خواهد آمد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات آترواسکلروز گفت: آشنا کردن حوزه مهندسی با نیازهای حوزه بالینی سبب ایجاد زبان مشترک بین این دو حوزه خواهد شد که نتیجه این ارتباطات تولید تجهیزات پزشکی است، در حقیقت علم را به تولید تبدیل کرده و ثروت و قدرت بدست خواهد آمد.


به گزارش سلامت نیوز ، دکتر داود کاظمی‌صالح، در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه قلب و عروق در گفت‌وگو با بسیج جامعه پزشکی گفت: این همایش در حوزه رویکردهای فناوری مهندسی پزشکی در حوزه‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌های قلب و عروق از یکم تا سوم بهمن سال جاری در حال برگزاری است.

دبیر علمی کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه قلب و عروق درباره اهداف این همایش تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنا کردن صاحبان دانش‌های فنی و تکنولوژیک با نیازهای حوزه بالینی است، در پانل‌های تخصصی دو حوزه فنی، مهندسی و بالینی در کنار هم قرار می‌گیرند و با نیاز‌ها و توانمندی‌های یکدیگر آشنا می‌شوند و این آشنایی نقطه آغاز اتصال این دو گروه به یکدیگر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با شکل‌گیری این پیوند خواهیم توانست در حوزه مسائل پژوهشی و تولید محصولات قلبی و عروقی اعم از پیشگیری و درمان در بلندمدت اقدامات مفیدی انجام دهیم به گونه‌ای که کشور ما در حوزه تجهیزات پزشکی قلب و عروق به یک خوداتکایی برسد.

کاظمی‌صالح، گفت: علی‌رغم موانع بسیاری که در حوزه پشتیبانی و مقررات و قوانین وجود دارد، اما جوانان بااستعداد و خلاق کشور ما دست از تلاش برنخواهند داشت؛ در چنین فضایی مسئولین باید موانع را برطرف کرده و پیوند بین حوزه‌های مهندسی و بالینی را تحکیم کنند تا با کار تیمی در فضای پساتحریم به موفقیت دست یابند، ما امیدواریم که این دو حوزه با یک زبان مشترک با هم ارتباط برقرار کنند که حاصل این ارتباطات تولید محصولات تجهیزات پزشکی خواهد بود.

با اتکا به نفت از پساتحریم نتیجه معکوس خواهیم گرفت
وی در پاسخ به اینکه پساتحریم می‌تواند عامل وابستگی به واردات شود، ادامه داد: در فضای پساتحریم برای جلوگیری از کم‌رنگ شدن اقتصاد مقاومتی باید هوشمندانه و با برنامه‌ریزی عمل کنیم و باید بدانیم که با اتکا به نفت و واردات بی‌رویه از پسا تحریم نتیجه معکوس خواهیم گرفت، خوشبختانه جهت‌گیری‌های سیاست‌گذاری در کشور به سمت قطع اتکا به درآمدهای نفتی است.

کاظمی‌صالح، گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری که راه کسب قدرت را از راه تولید علم دانستند، ما باید علم را بدست آورده و تولید کنیم، تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی به بازارهای جهانی صادرات داشته باشیم و ثروت را همراه با قدرت بدست آوریم.

وی درباره صادرات تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گام‌های نخستین را در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی برداشته‌ایم، با توجه به توانایی و استعداد بالقوه‌ای که در پژوهشگران و دانشمندان جوان ما وجود دارد، در فضای پساتحریم با برطرف کردن موانع باید بسترهای مناسب را آماده کنیم، تا شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha