مدیر برنامه آنفلوانزا وزارت بهداشت از تهیه برنامه پیشگیری از بیماری آنفلوانزای نوع A در بحث ترافیک با همکاری شهرداری تهران خبر داد.

دکتر محمود سروش در گفتگو با مهر اظهار داشت: «در جلسات متعددی که با مدیران شهرداری تهران داشته ایم به توافق رسیدیم که برنامه ای برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای نوع A در بحث ترافیک تهیه کنیم.»

بنابر اعلام وزارت بهداشت تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور طی هفته گذشته به 29 نفر رسید و بدین ترتیب تا کنون شمار مبتلایان به این بیماری به 357 نفر رسیده است.

سروش با اشاره به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و دانشگاهها و افزایش سفرهای روزانه درون شهری گفت:«تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که این دستورالعمل ظرف یکی دو روز آینده به مجموعه شهرداری تهران ابلاغ شود.»

مدیر برنامه آنفلوانزا وزارت بهداشت ادامه داد:«در بازدیدی که از ایستگاههای مترو خواهیم داشت نحوه ارائه آموزش و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری را بررسی می کنیم.»

وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از شدت شیوع آنفلوانزای نوع A در کشور به هموطنان توصیه کرده است که چنانچه کاملا سالم هستید و باید در اماکن شلوغ و پرازدحام تردد کنید و یا اگر بیمار هستید و احتمال می‌دهید ممکن است با فرد سالمی نظیر اعضای خانواده تماس داشته باشید و همچنین با فردی زندگی می‌کنید که بیمار است و شما به ناچار باید بیرون از منزل رفت و آمد داشته باشید استفاده از یک ماسک لازم است.

سروش بر آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری با شهرداری به منظور پیشگیری از این بیماری تاکید کرد و گفت:« از همه جهات آماده هستیم که نیروهای شهرداری را آموزش داده و زمینه های اطلاع رسانی در بخشهای مختلف مترو، اتوبوسرانی و... را فراهم آوریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha