پیست اسکی دیزین جمعه پرحادثه‌ای را پشت سرگذاشت. به نظر می رسد با وجود افزایش قیمت بلیط این پیست تا حدود ۱۰۰ هزار تومان هنوز فکری برای ایمنی و نظارت بر روی کار اسکی‌بازان آن نشده است.

سلامت نیوز: پیست اسکی دیزین جمعه پرحادثه‌ای را پشت سرگذاشت. به نظر می رسد با وجود افزایش قیمت بلیط این پیست تا حدود ۱۰۰ هزار تومان هنوز فکری برای ایمنی و نظارت بر روی کار اسکی‌بازان آن نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پیست بین المللی دیزین امسال فصل کم کاری را در پیش داشته و هرچه مسابقه قرار بود در آن برگزار شود لغو شد. در کنار این کم کاری قیمت بلیط این پیست بود که در ابتدای فصل اسکی شوکی بزرگ برای علاقه مندان این رشته به وجود آورد و البته یک سوال، آن هم اینکه آیا با افزایش قیمت بلیط فکری هم برای افزایش ایمنی و نظارت پیست شده است؟!

دیزین آخر هفته پرحادثه ای را پشت سر گذاشت و خبرها حاکی از مصدومیت شمار زیادی از اسکی بازان در این پیست بین المللی بوده است. خبری که البته سایت رسمی مجموعه های دیزین و شمشک آن را رد می کند و تعداد مصدومان را تا ۵ نفر کاهش می دهد.

اگرچه طبق عادت همیشگی در این مواقع هیچ یک از مسئولان پاسخگو نیستند اما مهرداد بابایی رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر در البرز با اعلام این خبر اظهار کرد: روز جمعه طی حوادث مختلفی از جمله سر خوردن در پیست اسکی دیزین ۳۷ نفر (۲۴ مرد و ۱۳ زن) مصدوم شدند.

بابایی با تاکید بر اینکه ۱۰ نفر از مصدومان از ناحیه پا دچار شکستگی شده اند، گفت: حال سه نفر از مصدومان وخیم است و احتمال آسیب نخاعی وجود دارد که با اورژانس هوایی به مراکز درمانی کرج منتقل شدند.

اما یونس نوروز زاده مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ دیزین در گفتگو با سایت مجموعه های اسکی در خصوص حادثه روز جمعه دیزین عنوان کرده است: تعداد مراجعه کنندگان به پایگاه اورژانس دیزین ۳۷ نفر بودند که به اشتباه برخی تصور کردند که تعداد مصدومان در پیست این تعداد بوده است.

وی افزود: از این تعداد مراجعه کنندگان، تنها ۳ نفر با هلی کوپتر به مراکز درمانی منتقل شدند. این سه مصدوم نیز وضعیت حاد نداشتند اما چون می دانستیم که بار ترافیکی جاده چالوس سنگین است، تصمیم گرفتیم برای ارایه خدمات بهتر و سرعت بیشتر در انتقال مصدومان، از هلی کوپتر استفاده کنیم. دو تن از این سه مصدوم ضربه به سرشان وارد شده بود اما سطح هوشیاری شان بالا بود و یک مصدوم نیز از ناحیه ران پا دچار مشکل شده بود.

مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ دیزین در پایان تصریح کرد: مصدومیت در ورزش اسکی امری رایج و طبیعی است. ما معمولا در هر روز به ویژه روزهای شلوغ پیست مثل پنجشنبه و جمعه همین تعداد مراجعه کننده را به پایگاه اورژانس داریم.

مصدومانی که از شانه خالی کردن مسئولان سر می خورند
دیزین پیش از این نیز دچار حادثه شده بود. در سالهای قبل حتی برخی ورزشکاران قربانی بی توجهی مسئولان این پیست شدند ولی همیشه با شانه خالی کردن مسئولان مسئله خیلی زود به فراموشی سپرده می شد.

به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان اگر اسمی را هم زیر مجموعه رشته های ورزش خود می داند باید نظارتی جدی تر روی این پیست و سایر پیست های اسکی کشور داشته باشد. رخ دادن حادثه در پیست های اسکی اگرچه خیلی غیر عادی به نظر نمی رسد اما می توان آن را به حداقل رساند.کاری که به نظر می رسد مسئولان پیست بیش از آن دغدغه ی افزایش بلیط ورودی خود را دارند.

تناقض حرف مسئولان مربوطه که هر دو در بخش پزشکی مشغول به کارند دردی عمیق است. ما هم امیدورایم که این حادثه مصدوم حاد نداشته باشد اما پوشاندن اتفاقات و البته کم کاری‌های احتمالی و در کنار آن عدم نظارت کافی در پیست های اسکی بخشی از آن چیزی است که هر بار باید حادثه ای رخ دهد تا شاید مسئولان این مجموعه های ورزشی کمی به آن فکر کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha