مدیر مرکز تحقیقات شفا بیمارستان خاتم الانبیا(ص) گفت: قانون ایمنی کودک در کشور وجود ندارد و باید قانونگذاران در این باره قانون محکم و ویژه ای را وضع کنند.

سلامت نیوز: مدیر مرکز تحقیقات شفا بیمارستان خاتم الانبیا(ص) گفت: قانون ایمنی کودک در کشور وجود ندارد و باید قانونگذاران در این باره قانون محکم و ویژه ای را وضع کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پروفسور علی گرجی افزود: اکنون هیچ قانونی درمورد ایمنی کودک در ایران وجود ندارد و این یک مشکل جدی است، زیرا سالانه بسیاری از کودکان در سوانح مختلف آسیب دیده یا جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه اجباری شدن صندلی کودک در وسائل نقلیه باید به عنوان یک قانون در کشور اجرا شود، ادامه داد: به علت نبود قانونی درمورد اجباری شدن استفاده صندلی در خودروها، سالانه 16 درصد از تلفات جاده ای در کشور مربوط به کودکان است.

گرجی افزود: تمام قوانینی که در دنیا اعمال می شود نیز در کشور موجود است، اما قانون مربوط به ایمنی کودک وجود ندارد، پس نیاز است قانونگذاران بیشتر به این موضوع توجه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات صرع دانشگاه مونستر آلمان گفت: در کشور سالانه حدود 17 هزار مرگ بر اثر تصادف رخ می دهد که متاسفانه حدود سه هزار نفر از آنها کودک هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور به شرایطی رسیدیم که می شود فرهنگ استفاده از صندلی کودک در خودروها را نهادینه کرد و با این فرهنگسازی می توان از مرگ کودکان کاست.گرجی گفت: اگر از امروز فرهنگ استفاده از صندلی کودک آغاز شود، سال آینده از کشته شدن هزاران کودک و مصدوم شدن سالانه بین 60 تا 100 هزار کودک بر اثر تصادفات جلوگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha