با نواختن زنگ مهر سلامت در مدارس، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تهران و مسولان استانها، هفته اطلاع‌رسانی بیماری آنفلوانزای جدید در سراسر كشور برگزار می‌شود.

دكتر عباس زارع نژاد، مدیركل روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام این مطلب افزود: طی هفته گذشته با افزوده شدن 34 مورد جدید ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع H1N1)A) شمار مبتلایان به این بیماری به 391 مورد در كشور رسیده است.

وی، تعداد موارد فوت شده را چهار نفر اعلام كرد و گفت: علاوه بر دو مورد فوت قبلی كه مربوط به خانمی 36 ساله و پیرمردی 96 ساله بوده است، دو كودك زیر دو سال نیز كه زمینه بیماری مغزی نیز داشته‌اند، فوت شده‌اند.

وی توزیع سنی مبتلایان به بیماری آنفلوانزای جدید در كشور را بین 15 تا 34 سال اعلام كرد و گفت: 50 درصد مبتلایان به این بیماری مسافران بازگشته از حج، 26 درصد از طریق تماس با زائرین حج و بقیه موارد مربوط به مسافران بازگشته از تایلند و كشورهای اروپایی و آمریكایی و افراد در معرض تماس با این مسافرین را تشكیل می‌دهند.

زارع‌نژاد همچنین درخصوص وضعیت این بیماری در كشورهای منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: در كشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، عربستان با 4034 مورد ابتلا و 26 مورد فوت و كویت با 1797 مورد ابتلا در مقام‌های اول و دوم و پس از آن كشورهای عمان، قطر و مصر بیشترین موارد ابتلا را داشته‌اند.

وی با اشاره به این كه در آسیا آمار ابتلا به این بیماری به شدت در حال افزایش است، گفت: در تایلند بیش از سه میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و در كشورهای ژاپن، هندوستان و بنگلادش شاهد افزایش انفجاری بیماری هستیم.

وی افزود: در كشور ما نیز توزیع جمعیتی مبتلایان به این بیماری تقریباً مربوط به اكثر استان‌ها بوده و بیشترین موارد ابتلا در استانهای خراسان و تهران گزارش شده است.

زارع‌نژاد مسافرت‌های بیشتر هم‌ وطنان به خارج از كشور و خصوصاً حج و همچنین مسافرپذیر بودن این دو استان را دلیل ابتلای بیشتر به بیماری آنفلوانزا عنوان كرد.

مدیركل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: دستورالعمل فنی پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مدارس و دستورالعمل كنترل بیماری در مهدكودك‌ها و همچنین دستورالعمل‌های مربوط به مراكز نظامی، اماكن عمومی شهری، مراكز دانشگاهی، ادارات دولتی و غیردولتی و شركتهای هواپیمایی و آموزش عمومی ابلاغ و ارسال شده است.

وی اظهار امیدواری كرد كه وزارت بهداشت بتواند با همكاری سایر دستگاهها و سازمانها در زمینه پیشگیری و كنترل بیماری آنفلوانزا در كشور موفق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha