مسئول اجرایی پنجاه و ششمین دوره دانشنامه تخصصی با اشاره به بررسی وضعیت قبول شدگان در آزمون دانشنامه از کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در میان دانشگاههای کشور با توجه به تعداد قبولی ها خبر داد.

مهدی میرزایی در گفتگو با مهر افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توانست در این دوره آزمون دانشنامه در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور رتبه اول را کسب کند و این موضوع با بررسی وضعیت قبولی های این دانشگاه در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی انجام شد.

وی اضافه کرد: هر ساله پس از پایان آزمون دانشنامه دوره های تخصصی و فوق تخصصی وضعیت دانشگاهها و میزان قبولی آنها بررسی می شود و این بار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در رتبه نخست در این بخش قرار گرفته است.

میرزایی خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده در این زمینه مشخص شد که عوامل متعددی در این موفقیت موثر بوده است که توجه به وضعیت رفاهی و معیشتی دستیاران دوره های تخصصی و توجه به مدیریت گروه های آموزشی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مدت یکسال اخیر از جمله این عوامل است.

مسئول اجرایی پنجاه و ششمین دوره دانشنامه تخصصی تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد که در مدت یکسال اخیر به دوره های تخصصی و فوق تخصصی بالینی و در بخشهای متعدد در این دانشگاه توجه شده است. از سوی دیگر نظارت بر این دوره ها در سطح دانشگاه توانسته است رشد بخش آموزش تخصصی و فوق تخصصی را به طور نظام مند پیش ببرد.

آزمونهای کتبی بیست و سومین دوره دانشنامه فوق ‌تخصصی، پنجاه و ششمین دوره دانشنامه تخصصی و بیست و هشتمین دوره گواهینامه تخصصی پزشکی به ترتیب در روزهای 15 مرداد و 21 مرداد برگزار شد و 258 داوطلب در 20 رشته فوق تخصصی و دو هزار و 202 داوطلب در 25 رشته تخصصی در این آزمونها شرکت کردند.

آزمونهای دانشنامه فوق تخصصی و گواهینامه و دانشنامه تخصصی از جمله بالاترین آزمونهای کشوری هستند که برای فارغ التحصیلان دوره های دستیاری فوق تخصصی و تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی به صورت متمرکز از سوی وزارت بهداشت برگزار می شود. افراد پذیرفته شده در آزمون دانشنامه به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به خدمت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha